26 فروردين 1399 - 07:14

تصمیم نروژ برای کاهش احتمالی تولیدات نفت بزودی اعلام می‌شود

براساس اعلام وزارت انرژی نروژ، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت غرب اروپا، بزودی تصمیم خود را در خصوص کاهش احتمالی تولیدات و کمک به تلاش‌های جهانی برای حمایت از قیمت طلای سیاه اعلام می‌کند.
کد خبر : ۱۱۳۲۶۸
نفت

به گزارش ایبِنا، «تینا برو» وزیر نفت و انرژی نروژ در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل برای رویترز ارسال کرده است، با «بسیار مثبت خواندن» توافق انجام شده مابین کشورهای تولیدکننده عضو اوپک پلاس، افزود که کشور نروژ تصمیم نهایی خود را در خصوص کاهش احتمالی تولیدات به زودی اعلام خواهد کرد.


تولیدات نفت خام نروژ تا ماه فوریه ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز بود و در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشت. با احتساب میعانات گازی (NGL)، تولید نفت این کشور ۲.۱ میلیون بشکه در روز بود که حدود ۲ درصد عرضه جهانی را تشکیل می‌دهد.


اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت تحت گروهی موسوم به اوپک پلاس شب گذشته و پس از چهار روز مذاکرات فشرده با کاهش روزانه ۹.۷ میلیون بشکه نفت موافقت کردند تا از این طریق از قیمت‌ها حمایت کنند؛ این میزان کاهش برابر ۱۰ درصد عرضه جهان است.


در پی کاهش بی‌سابقه تولیدات، قیمت نفت بیش از یک دلار افزایش یافت اما این افزایش با نگرانی‌های فزاینده در خصوص عدم کفایت این میزان برای جلوگیری از تولید مازاد، تحت الشعاع قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر