08 بهمن 1399 - 11:08

بانک «الأمل» یمن درصدد گسترش تامین مالی خرد

بانک تامین مالی خرد «الأمل»؛ (AMB)، اولین بانک تامین مالی خرد درخاورمیانه و شمال آفریقا، در سال ۲۰۰۹ برای ارائه خدمات مالی پایدار به خانوارهای کم‌درآمد، به صاحبان مشاغل خرد و کوچک در یمن تاسسیس شد.
کد خبر : ۱۲۱۶۱۸
بانک الامل

به گزارش ایبِنا به نقل از  پورتال بانکداری اسلامی، بانک تأمین مالی خرد «الأمل»؛ (AMB)، اولین بانک تأمین مالی خرد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، در سال ۲۰۰۹ برای ارائه خدمات مالی پایدار به خانوارهای کم‌درآمد، به ویژه صاحبان مشاغل خرد و کوچک در یمن تأسیس شد.


خدمات وام آنلاین منطبق با شریعت این بانک به مشتریان کمک می‌کند به منابع درآمدی خود تنوع بخشند و کمبود نقدینگی در یمن را نشانه می‌گیرد. بانک‌های این کشور از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ با بحران نقدینگی مواجه شده‌اند که به تعلیق در پرداخت وام شرکت‌های کوچک منجر شده است.


این بانک متعهد به ارائه خدمات جامع مالی به همه یمنی‌ها می‌باشد و خدمات وام آنلاین دسترسی آنها به وام را از طریق تلفن‌های همراه آسان می‌سازد. خدمات تامین مالی اسلامی الکترونیکی، همراه با تمام تراکنش‌های مالی الکترونیکی انجام شده از طریق بانکداری همراه در نرم‌افزار PYES و به صورت نقدی، به غلبه بر کمبود نقدینگی کمک نموده و بانک را قادر می‌سازد از طریق پول الکترونیک صاحبان شرکت‌های کوچک و خرد را تامین مالی کند.


سرویس جدید از طریق سه ویژگی اساسی شامل: کیفیت بهتر، افزایش دسترسی و کاهش هزینه خدمات به شمولیت مالی گسترده دست می‌یابد. درخواست و تمدید تأمین مالی اسلامی از طریق نرم‌افزار PYES این بانک انجام می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق تلفن همراه خود با کسر از حساب الکترونیک‌شان پرداخت‌ها را انجام دهند. همچنین، این خدمت به بانک AMB کمک می‌کند تا روی متقاضیان بدون حساب بانکی در مناطق روستایی هدف‌گذاری کنند تا از بازدیدهای میدانی پرخطر و پر هزینه جلوگیری نموده و شمولیت مالی وسیع‌تری ایجاد شود. در حدود ۶۰% از یمنی‌ها در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و به دلیل زیرساخت ضعیف و یا عدم موجود زیرساخت از خدمات مالی محروم هستند. اما استفاده از تلفن‌های همراه در مراکز شهری بسیار بیشتر است، زیرا مردم در حین قطعی برق در زمان جنگ برای کسب اطلاعات به آنها تکیه می‌کنند.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.


فرشته ملاکریمی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر