18 تير 1396 - 11:13

کتاب مقررات صادرات و واردات منتشر شد

کتاب مقررات صادرات و واردات با اصلاحات جدید مصوب هیات وزیران از سوی سازمان توسعه تجارت چاپ و منتشر شد.
کد خبر : ۷۲۰۸۲
سازمان توسعه تجارت

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علی علی‌آبادی فراهانی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، گفت: کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۳ حاوی اصلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک است که به لحاظ تغییرات حاصله از جمله «فناوری» و «تجارت» هر پنج‌سال یکبار به روز رسانی می‌شود.


وی افزود: که آخرین نسخه به روز شده نمانکلاتور در سال ۱۳۹۱- ۱۳۹۰ اعمال شده و جدیدترین نسخه نیز از اول سال ۲۰۱۷ قابل اجرا است.


علی آبادی فراهانی با بیان اینکه سازمان جهانی گمرک، اصلاحات سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی را به صورت همزمان اعمال و اعلام کرده است، گفت: با توجه به اینکه آمار بازرگانی خارجی برمبنای ردیف تعرفه‌های جدول طبقه‌بندی کالا تهیه می‌شود و ثبت سفارش کالا براساس کدهای تغییر یافته انجام خواهد شد، لزوم انجام اصلاحات مذکور در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۶ از ضروریات بخش بازرگانی کشور است.


وی ادامه داد: این اصلاحات در آذرماه ۱۳۹۵ برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۶ به تصویب هیئت وزیران رسیده است.


مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات با اشاره به اصلاحات جدید مصوب ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ هیات وزیران افزود: تغییرات جدید شامل «ایجاد» یا «حذف» ردیف تعرفه‌ها و «اصلاح شرح کالا» و تغییر در «مندرجات ذیل یادداشت» فصول مختلف کتاب مقررات صادرات و واردات است که در چاپ آن لحاظ شده و همچنین، سایر تغییرات مصوب هیئت وزیران در سال ۱۳۹۵ درج نشده بود در کتاب سال جاری اعمال شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر