25 تير 1396 - 10:10

نظام پیمانکاری در معادن اصلاح می‌شود

وزیر کار از تنظیم بخشنامه‌ای در دولت خبر داد که براساس آن علاوه بر اینکه نظام پیمانکاری در معادن اصلاح می شود نظارت برعملکرد پیمانکاران نیز در این حوزه افزایش خواهد یافت .
کد خبر : ۷۲۳۶۶
علی ربیعی

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی با اشاره به اصلاح نظام پیمانکاری در معادن، از اینکه یک معدنکار با چند پیمانکار قرارداد تنظیم کند ابراز تاسف کرد و این رویکرد را به نفع کارگران معدن ندانست و گفت: به موجب این بخشنامه از این پس مسئولیت اصلی معدنکاران برعهده کارفرمای نخستین است و قراردادهای متفاوت در این خصوص اصلا قابل قبول نیست.


وی تعداد معدنکاران فعال در سراسر کشور را بیش از ۱۰ هزار کارگر برشمرد و در ادامه به حادثه معدن زمستان یورت اشاره کرد و افزود: در پی وقوع این حادثه که جان ۴۳ معدنکار را گرفت وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت با اجرای طرح جامعی، نوسازی تجهیزات و ایمنی معادن را در دستور کار خود قرار دادند.


ربیعی با بیان اینکه تاکنون چند معدن به دلیل نداشتن ایمنی لازم تعطیل شده است، اجرای این طرح جامع را پنج ساله دانست و ابراز امیدواری کرد در این مدت گام های بلندی برای بهبود ایمنی در معادن کشور برداشته شود.


وی حضور رییس جمهور را در روزهای نخست حادثه معدن زمستان یورت، بازتعریفی از رابطه دولت و ملت دانست و گفت: با وجود مخالفت های امنیتی برای حضور آقای روحانی در محل این حادثه، ‌ اما رییس جمهور با حضورش ثابت کرد که دولت در غم و شادی مردم حضور دارد و همچنان دولت پاسخگوست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر