02 مرداد 1396 - 10:33
درخواست معاون توسعه بازارشرکت ایران کیش:

دریافت نکردن کارمزد از پذیرنده در "ام پوز" تکرار نشود

معاون‌ توسعه بازار شرکت کارت‌ اعتباری ایران کیش از شرکت‌هایی که بعد از این شرکت مجوز "ام پوز "را گرفته و یا در نوبت دریافت هستند، خواست: دریافت نکردن کارمزد از پذیرنده را در "ام پوز" تکرار نکنند.
کد خبر : ۷۲۷۱۱
فرهاد وکیلیان

فرهاد وکیلیان در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران گفت: شرکت کارت اعتباری ایران کیش به عنوان نخستین شرکت در حدود چهار ماه پیش موفق به اخذ مجوز سخت افزاری و نرم افزاری "MPOS "(هم پات ایران کیش) از شاپرک شد.


وی افزود: هم اکنون این شرکت ۱۰۰۰  دستگاه ام پوز (هم پات) در کشور نصب  و ۵۰۰۰ دستگاه دیگر نیز برای نصب در کل کشور توزیع کرده و این در حالی است که در حدود ۳۰ هزار مشتری برای خرید از این محصول نام نویسی کرده و در نوبت تحویل قرار گرفته اند.


وکیلیان با اشاره به اینکه بازار مخاطب "ام پوز" بازار خرد است، تصریح کرد:  "ام پوز"در رستوران ها، تاکسی ها، تجارت شخصی و همچنین تجارت های سازمان یافته مورد استقبال قرار گرفته است.


معاون‌توسعه بازار شرکت کارت‌ اعتباری ایران کیش یادآور شد: این شرکت از حدود ۱۳ سال پیش نصب پوز را آغاز کرد که در آن زمان  پرداخت کارمزد به شرکت های پرداخت، به عنوان یک فرهنگ بین اصناف جا افتاد ه بود اما چند بانک با  هنجار شکنی در این بخش کارمزد تراکنش ها را صفر کردند و این معضلی است که تا به امروز صنعت پرداخت با آن مواجه است.


وی تاکید کرد: امیدوارم همکاران و شرکت هایی که بعد از ایران کیش مجوز ام پوز را گرفته و یا در نوبت دریافت مجوز هستند در این بخش هنجار شکنی نکرده و بگذارند فرهنگ پرداخت کارمزد از پذیرنده نهایی در حوزه ام پوز در صنعت پرداخت آغاز و رواج یابد تا  مشکل فعلی دریافت نکردن کارمزد به شرکت های پرداخت در بحث پوزها در محصول ام پوز نیز تکرار نشود.


وکیلیان درباره شیوه دریافت این محصول اذعان کرد: در حال حاضر هر شخص حقیقی می تواند به دو روش، هم پات (ام پوز ایران کیش) را خریداری کند از این رو متقاضیان می توانند از طریق سامانه # ۷۸۸* و یا ورود به وب سایت ایران کیش، پیش ثبت نام کنند و بعد از این نام نویسی، همکاران شرکت ایران کیش برای اخذ مدارک لازم از متقاضیان با آنها تماس می‌گیرند.


معاون توسعه بازار ایران کیش افزود: زمان تحویل ام پوز دو هفته بعد از نام نویسی اولیه و تایید مدارک از سوی بانک مرکزی و شاپرک است.


وی با تاکید براینکه ایران کیش همواره به فکر کیفیت است و تنها به اولین بودن در ارائه  محصولات نمی اندیشد، تصریح کرد: باید پذیرفت وقتی شرکتی برای نخستین بار یک محصول را به بازار عرضه می کند، بدین معنا است که تیم فنی آن شرکت قبل از بقیه دست به کار شده و تلاش های زیادی برای اخذ مجوز و ارائه محصول به بازار انجام داده است وشرکت کارت اعتباری ایران کیش در ارائه محصول "ام پوز" این مراحل را پشت سر گذاشته است.


معاون توسعه بازار ایران کیش با تاکید بر این که امنیت سیستم هم پات (ام پوز) مورد تایید  بانک مرکزی و شاپرک است، گفت: تمام موارد امنیتی در هم پات ایران کیش رعایت شده واین محصول ۱۰۰ درصد مورد تایید نهاد های ناظر است.


وی در پاسخ به این سوال که چرا شاپرک مجوز ام پوز را به طور همزمان به سایر شرکت ها نداده است، اظهارداشت:" شرکت ایران کیش از ابتدای سال ۹۵ فعالیت در این باره را آغاز و بر روی این محصول تمرکز کرده است و زمان زیادی هم در انتظار اخذ مجوز بود و به تبع هر شرکتی که زودتر اقدام  و کارهای فنی را انجام می دهد سریع تر نیز  مجوز می گیرد که این موضوع جزو اصول رقابت است و"هم پات ایران کیش"(ام پوز) مدت‌ها است در این شرکت عملیاتی شده و در حال حاضر صدها مشتری از آن استفاده می‌کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر