به دلیل رشد آهسته درآمدها؛

پس انداز خانوارهای آمریکایی به کمترین سطح در ۹ سال اخیر رسید

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد، میزان پس انداز خانوارهای آمریکایی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی به کمترین رقم در ۷ سال اخیر رسید.
کد خبر : ۷۲۸۹۳
خرید

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، سرعت پس انداز خانوارهای آمریکایی به دلیل روند کند در افزایش پرداختی ها و دستمزد آنها به کمترین سطح خود در ۹ سال اخیر رسیده است.


در همین حال بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، میزان پس انداز شخصی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی به ۳.۶ درصد کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که این رقم برای سه ماه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی ۴.۹ درصد ثبت شده بود.  وزارت بازرگانی آمریکا، این آمار را بر پایه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده اعلام کرده است.


همچنین پیش از این در سه ماه پایانی سال ۲۰۰۷ میلادی که رکود اقتصادی در آمریکا سایه انداخته بود، رقم ۲.۸ درصد برای پس انداز شخصی اعلام شده است.


در بخش دیگری از گزارش وزارت بازرگانی آمریکا به این نکته اشاره شده که مصرف کننده ها به دلیل اینکه خرج و مخارج خود را در سال جاری میلادی کنترل کنند، پس انداز کمتری داشته اند؛ این در حالی است که شاخص مصرف در آمریکا بیش از دو سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص می دهد.  


بر همین اساس برآورد می شود، خانوارهای آمریکایی در سه ماه نخست سال جاری میلادی خرید کمتری را انجام داده اند.  بر پایه این گزارش، میزان پس انداز در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۳.۹ درصد رسیده است و این رقم برای سه ماه دوم سال جاری میلادی با کمی تغییر ۳.۸ درصد ثبت شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر