عبور ارزش بورس انرژی از ۱۳۲ میلیارد ریال

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۳۲ میلیارد ریال عبور کرد.
کد خبر : ۷۷۵۳۱
بورس انرژی

به گزارش ایبِنا، بورس انرژی در معاملات امروز کالاهای برش سنگین پتروشیمی شازند، حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه، متانول پتروشیمی زاگرس، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی، سوخت کوره سبک و برش سنگین پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی و آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۴ و حلال ۴۰۲ پالایش نفت شیراز را در رینگ بین الملل عرضه می کند.


همچنیین در معاملات روز یکشنبه، در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران، گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۱۸ میلیون ۳۶ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۵۸ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


بازار برق


از سویی دیگر، در بازار برق بورس انرژی یک میلیون و ۷۵ هزار قرارداد معادل ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۳ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال معامله شد و نمادهای بارپایه، بارپیک، میان‌باری و کم‌باری با متوسط قیمت ۲۸۳، ۳۵۹، ۳۴۰ و ۲۴۷ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.


توقف و بازگشایی نمادها


از سویی دیگر، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۱ آذر ۹۶  گشایش یافتند و در مقابل نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۵ آبان ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز گردید.


رینگ داخلی بازار فیزیکی


افزون بر این در بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲، حلال ۴۱۰ و حلال ۴۰۴ پالایش نفت شیراز، حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، قطران عمده ذوب‌آهن و نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی انجام شد. بر اساس این گزارش حجم کل معاملات بورس انرژی به ۳۷۸.۸ تن و به ارزش بیش از ۱۳۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر