ریزش ۴۸۸ واحدی نماگر تالار شیشه ای

شاخص کل بورس با ۴۸۸ واحد ریزش در پایان معاملات روز جاری بازار سهام به کانال ۹۸ هزار واحدی سقوط کرد و به ۹۸ هزار و ۵۵۷ واحد رسید.
کد خبر : ۸۱۳۴۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاملات تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری هفته تالار شیشه ای با ادامه روند منفی این بازار و کاهش شدید شاخص بورس همراه شد تا این متغیر با ۴۸۸ واحد ریزش به ۹۸ هزار و ۵۵۷ واحد برسد.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری همه شاخص های بازار سهام با نوسان مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با (۴۸۸) واحد افت معادل (۰.۴۹) درصد به ۹۸ هزار و ۵۵۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۵۵) واحد کاهش معادل (۰.۴۹) درصد به ۳۱ هزار و ۴۸۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۱ واحد رشد معادل ۰.۱۲ درصد به ۱۷ هزار و ۵۱۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵ واحد افزایش، معادل ۰.۱۲ درصد به ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۴۱) واحد ریزش، معادل (۰.۴۲) درصد به ۱۰۵ هزار و ۹۲۰ واحد، شاخص بازار اول با (۴۱۹) واحد کاهش معادل (۰.۶۰) درصد کاهش به ۶۹ هزار و ۲۸۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۶۵۶) واحد افت معادل (۰.۳۱) درصد، به ۲۱۰ هزار و ۶۵۴ واحد رسید.


تاثیر نمادها بر نماگر


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فارس با (۹۷) واحد، کگل با (۷۲) واحد، شتران با (۴۶) واحد و شبندر با (۴۴) واحد، شپنا با (۴۲) واحد، فملی با (۳۹) واحد و کچاد با (۳۸) واحد» بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی نوسان مواجه شدند به طوری که «محصولات چوبی با ۲۸۳۲ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۵۹ هزار و ۵۰۲ واحد، ذغال سنگ با ۴۱ واحد افزایش معادل ۲.۴۸ درصد به یک هزار و ۷۱۰ واحد، خودرو با ۱۶۶ واحد رشد معادل ۱.۰۲ درصد به ۱۶ هزار و ۵۵۶ واحد، کاشی و سرامیک با (۱۶) واحد کاهش، معادل (۰.۹۰)  درصد به یک هزار و ۷۷۱ واحد، فرآورده های نفتی با (۵۸۶۰) واحد کاهش معادل (۱.۶۲) درصد به ۳۵۷ هزار و ۵ واحد، زراعت با (۱۱۱) واحد کاهش معادل (۱.۸۵) درصد به ۵ هزار و ۹۱۰ واحد، کانه فلزی با (۴۹۲) واحد افت معادل (۲.۳۴) درصد به ۲۰ هزار و ۵۹۳ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


نکته جالب توجه در افزایش قیمت سهم های امروز این است که قیمت سهام شرکت نورد و قطعات‌ فولادی‌ در پایان معاملات ۳۲ درصد رشد را برای سهامداران خود رقم زد تا سود جالب توجهی را برای سرمایه گذاران خود رقم بزند.


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند : قیمت سهام نمادهای «فنورد، فلوله، شپارس، چفیر، خاهن، شنفت و خاذین» با رشد قیمت بین «۳۲.۴۵ تا ۴.۷۵» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غسالم، پارسیان، مرقام، شفارس، کاذر، چدن و کسرا» با کاهش قیمت بین «۴.۹۶ تا ۳.۶۴» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۹ هزار و ۳۰۸ نوبت معاملاتی، ۵۸۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان رسید.


رفت و آمد نمادها


در عین حال امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «صنایع شیمیایی فارس، سخت آژند، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، گروه دارویی البرز، مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران کیش، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، نفت پارس، گروه صنعتی بوتان، مهندسی ساختمان تأسیسات راه‌آهن» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های «سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، بین‌المللی محصولات پارس، ریل‌پرداز سیر، نورد و تولید قطعات فولادی» بازگشایی شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر