09 ارديبهشت 1397 - 13:01

آمریکا سه ایرانی تبار را به جرم صادرات قطعات خودرو بازداشت کرد

دولت آمریکا ۳ ایرانی تبار مقیم ایالات متحده را به جرم نقض مقررات تحریم تجاری با ایران دستگیر کرد.
کد خبر : ۸۵۲۰۹
تحریم

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شینهوا، رسانه های محلی آمریکا اعلام کردند که دولت این کشور سه بازرگان ایرانی تبار را در آمریکا به جرم فروش قطعات خودرو به ایران که نقض قوانین تحریم آمریکا محسوب می شود را دستگیر کرده است.


اتهام این افراد استفاده از سیستم های پیچیده نقل و انتقالات بین المللی به منظور تامین مالی برای قطعات خودرو در ایران است که سال ها در راستای تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران قرار دارد.


همچنین دفتر دادستانی آمریکا در منطقه کالیفرنیای شمالی اعلام کرد که صدر عماد واعظ، پوران آزاد و حسن علی مشیری فاطمی نام این سه ایرانی تبار است که به عنوان مدیران یک شرکت تولیدی در تهران فعالیت داشتند و اکنون متهم به نقض تحریم های آمریکا هستند که شامل صادرات غیر قانونی کالا و خدمات به ایران است.


این افراد متهم به ایفای نقش در انجام تراکنش مالی با ایران با هدف دور زدن مقررات تحریم آمریکا هستند که شهروندان آمریکایی را از صادرات و فروش هر نوع کالا، فناوری و خدمات به ایران را بدون داشتن مجوز از سوی دولت ایالات متحده منع می کند.


بر پایه این گزارش، اگر اتهام این افراد از سوی دولت آمریکا احراز شود، در مجموع به گذراندن ۳۰ سال زندان و پرداخت جریمه یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلاری محکوم می شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر