31 ارديبهشت 1397 - 14:56

یازدهمین روز رشد شاخص بورس

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با ۹۱ واحد افزایش به ۹۵ هزار و ۲۲۷ واحد رسید تا یازدهمین روز متوالی رشد این متغییر شکل گیرد.
کد خبر : ۸۶۱۸۸
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، هر چند حرکت رو به رشد خرید و فروش سهام امروز در تالار شیشه ای ادامه پیدا کرد اما نشانه هایی از افت با ریزش دو شاخص اصلی در تابلوهای آماری به ثبت رسید.


نوسان شاخص های اصلی


در همین بستر و بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۹۱ واحد رشد معادل ۰.۱۰ درصد به ۹۵ هزار ۲۲۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۱۰ درصد به ۲۹ هزار ۶۸۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲) واحد افت معادل (۰.۰۱)  درصد به ۱۷ هزار و ۲۹۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱) واحد کاهش، معادل (۰.۰۲)  درصد به ۱۲ هزار و ۷۲۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۲ واحد صعود، معادل ۰.۰۲ درصد به ۱۰۱ هزار و ۷۳۷ واحد، شاخص بازار اول با ۶۱ واحد افزایش معادل ۰.۰۹ درصد به ۶۷ هزار و ۸۲۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۱۱ واحد رشد معادل ۰.۱۰ درصد، به ۲۰۱ هزار و ۸۳۸ واحد رسید.


تاثیر نمادها


از سویی دیگر امروز ۳ نماد «خودرو با (۲۳) واحد، شبریز با (۲۲) واحد و خپارس با (۲۰) واحد» بیشترین تاثیر منفی و ۴ شاخص «فولاد با ۴۵ واحد، فخاس با ۴۲ واحد، مبین با ۲۹ واحد و فارس با ۲۱ واحد » را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص های صنایع تالار شیشه ای با افت مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۵۶ واحد رشد معادل ۳.۷۰ درصد به یک هزار و ۵۹۴ واحد، غذایی بجز قند با ۱۴۹۷ واحد افزایش معادل ۲.۶۱ درصد به ۵۸ هزار و ۸۹۱ واحد، کاشی و سرامیک با ۲۲۶  واحد رشد معادل ۲.۳۲ درصد به ۹ هزار و ۵۵۶ واحد، قند و شکر با ۶۴ واحد افزایش معادل ۱.۹۳ درصد به ۳ هزار و ۳۸۱ واحد، محصولات فلزی با (۴۰۸) واحد افزایش، معادل (۱.۸۸) درصد به ۲۴۹ واحد، خودرو با (۲۹۷) واحد رشد معادل (۱.۹۳) درصد به ۱۵ هزار و ۱۰۷ واحد، ذغالسنگ با (۶۷) واحد افزایش معادل (۴.۲۱) درصد به یک هزار و ۵۲۷ واحد رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «غشان، حتوکا، دسبحان، فخاس، ساروم، غبشهر و تپمپی» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «پتایر، ددام، وساپا، حفارس، خچرخش، خکاوه و شکلر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


رفت و آمد نمادها


همچنین طی معاملات امروز نماد معاملاتی «شرکت‌های ملی سرب و روی ایران، سیمان درود، فرآورده‌های نسوز ایران، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، بین‌المللی توسعه ساختمان، نفت سپاهان، فولاد آلیاژی ایران، صنعتی و معدنی شمال‌شرق شاهرود، قند لرستان» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «سرمایه‌گذاری مسکن، نفت سپاهان، حمل و نقل توکا، ایران‌تایر، گلتاش، دارویی لقمان، پاکسان، گروه صنعتی پاکشو، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، سرمایه ‌گذاری سبحان، ‌ مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سپرده‌گذاری مرکزی، کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی، ‌سیمان ایلام، داروسازی ابوریحان» بازگشایی شدند.


 در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۰ هزار و ۲۰۶ نوبت معاملاتی، ۱۰۰۰.۶۲۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷۷۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۲ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر