08 مرداد 1397 - 15:18

بی‌توجهی سهامداران به بازار ارز/ رشد عجیب شاخص بورس

در حالی که این روزها اوضاع بازارهای موازی «ارز، سکه و طلا» به شدت ملتهب است و شاهد رشد بی مهابای قیمت ها در این بازارها هستیم، بر خلاف گذشته نه تنها بورس دچار افت نشده بلکه شاهد رکوردشکنی هم هستیم.
کد خبر : ۸۹۱۹۶
بورس

به گزارش ایبِنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز جاری با افزایش ۲۹۰۳ واحدی به رقم ۱۱۶ هزار و ۷۵۶ واحد رسید تا برای اولین بار کانال ۱۱۶ هزار واحد نیز فتح شود. بر اساس آمارهای معاملاتی، در داد و ستدهای امروز شاخص کل هم وزن با افزایش ۲۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۳۶۷ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با رشد ۲هزار و ۹۵۶ واحدی به ۱۲۶ هزار و ۲۸ واحد، شاخص بازار اول با افزایش ۲ هزار و ۲۸۴ واحدی به رقم ۸۵ هزار و ۳۸۳ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش ۵ هزار و ۹۰ واحدی به ۲۳۵ هزار و ۵۰۵ واحد رسید.


تاثیر نمادها بر شاخص


افزون بر این، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با ۳۷۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۶۷ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرد و در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با ۸۶ واحد، همراه اول با ۶۰ واحد و گروه مپنا با ۳۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.


ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به ۵۴۴ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۲ میلیارد و ۸۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۴ هزار و ۷۴۸ نوبت داد و ستد بود.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «لامپ پارس شهاب، بانک صادرات ایران، شیر پاستوریزه پگاه فارس، سیمان خزر، نفت پارس، لوازم خانگی پارس، پالایش نفت تبریز، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی فناوران، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، توسعه معدنی و صنعتی صبانور» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «سایپا آذین، توسعه مدنی صنعتی صبانور، لبنیات پاک، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، کارخانجات تولیدی شهید قندی، کاشی صدف سرام استقلال آباده، توسعه خدمات دریایی و بندری سنا، بیمه کوثر، تولی‌پرس، توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، سرمایه گذاری اعتماد گستر، تولید سموم علف‌کش، سرمایه‌گذاری فنی مهندسی مشانیر، کف، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، نیروکلر، ایران مرینوس،   پتروشیمی فسا، سیمان لارستان، حق تقدم خرید سهام آهنگری تراکتورسازی ایران، پتروشیمی جهرم، صنعتی دریایی ایران و صنایع بسته‌بندی ایران» بازگشایی شدند.


همچنین امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از ۴۴ و نیم  میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش کمتر از دو و نیم میلیارد تومان کد به کد شد. از سویی دیگر، ۵ میلون سهم گروه کارخانجات صنعتی تبرک به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر