03 شهريور 1397 - 16:06

آیفکس نزولی شد

شاخص کل فرابورس امروز با ۸ واحد کاهش در ارتفاع ۱۵۴۵ واحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۹۰۳۵۴
99

به گزارش ایبِنا، نخستین روز معاملاتی شهریور ماه ۹۷ در فرابورس با تغییر مالکیت ۸۱۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۳ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال در ۸۴ هزار و ۱۸۰ نوبت معاملاتی در مجموع بازارها و نیز اعلام توقف نماد معاملاتی ۲۶ شرکت در پایان معاملات دوشنبه هفته جاری به دلیل جابه‌جایی این نمادها میان تابلوهای ب و ج بازار پایه آغاز شد.


حجم معاملات


همزمان با افزایش حجم معاملات در فرابورس نسبت به سه‌شنبه هفته گذشته، معاملات سهام در بازارهای اول و دوم امروز شنبه ۳ شهریورماه با دادوستد ۳۵۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «ذوب» با حجم معاملاتی به میزان بیش از ۸۸ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۵۹ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.


بازار پایه


از طرف دیگر بازار پایه فرابورس شاهد دست‌به‌دست شدن ۴۴۹ میلیون سهم به ارزش ۶۴۰ میلیارد ریال و نیز گشایش نماد معاملاتی شرکت بانک قرض الحسنه رسالت یعنی «وسالت۱» در تابلو پایه ب این بازار بود.


در پی اعلام خبری از سوی معاون پذیرش و ناشران فرابورس مبنی بر انتقال ۱۷ نماد معاملاتی از تابلو «ج» بازار پایه به تابلو «ب» این بازار و نیز انتقال ۹ نماد معاملاتی دیگر از تابلو ب به تابلو ج بازار پایه، این نمادها در پایان معاملات روز دوشنبه ۶ شهریورماه ۹۷ جهت انتقال متوقف می‌شوند.


تابلو اوراق با درآمد ثابت


از سوی دیگر، در تابلو اوراق با درآمد ثابت فرابورس در روزی که گذشت نماد «اخزا۶۰۲» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در پی تغییر مالکیت بیش از ۱۸۰ هزار ورقه به بیش از ۱۷۹ ارزش میلیارد ریال از آن خود کرد.


همچنین نماد «اخزا۶۰۲۱» به منظور پرداخت مبالغ اسمی این سری از اسناد خزانه اسلامی در پایان معاملات امروز متوقف و اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۰۱۱» که در تاریخ ۲۰ آذرماه ۹۷ سررسید می‌شود، برای نخستین بار در جریان معاملات فردا ۴ شهریور در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه می‌شود.


تابلو تسهیلات مسکن


از جمله مهم‌ترین اخبار امروز تابلو تسهیلات مسکن می‌توان به پایان یافتن مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در نماد معاملاتی «تسه۹۵۰۶۱» که در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۹۵ صادر شده‌اند اشاره کرد؛ اعتبار این اوراق در ۱۵ شهریورماه سال جاری به اتمام می‌رسد از این رو نماد اوراق مذکور در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه متوقف می‌شود. در تابلو اوراق تسه امروز بیش از ۱۹ هزار ورقه تسه مرداد ۱۳۹۷ در نماد «تسه۹۷۰۵۱» امروز پس از گشایش در بازار عادی به قیمت ۶۴۸ هزار ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد.


بازار ابزارهای نوین مالی


افزون بر این، بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس نیز (شامل معاملات ETF، اوراق بدهی و اوراق گواهی تسهیلات مسکن) امروز به استقبال معامله ۱۴ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال رفت.


در نهایت، شاخص کل فرابورس امروز با ۸ واحد کاهش در ارتفاع ۱۵۴۵ واحدی قرار گرفت که نمادهای «زاگرس» و «هرمز» با تاثیر منفی تا سقف ۸ واحدی، مهم‌ترین نمادهای اثرگذار بر روند امروز آیفکس بودند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر