27 مهر 1397 - 09:40

بررسی موضوع "مالیات بر عایدی سرمایه در مسکن"

"مالیات بر عایدی سرمایه در مسکن" در برنامه این هفته مناظره از شبکه یک سیما مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۹۲۷۹۷
عایدی بر سرمایه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، یکی از راهکارهای کاهش سود بازارهای موازی اخذ مالیات، بویژه مالیات بر سود سرمایه است. با اتخاذ این مالیات، درصدی از تفاوت افزایش سود سهام، قیمت مسکن و... توسط دولت در قالب مالیات دریافت می‌شود. بنابراین با افزایش هزینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیرمولد، جذابیت سرمایه‌گذاری در این بازارهای موازی کاهش می‌یابد. به طور مثال در حوزه املاک و مستغلات به عنوان یکی از سودآورترین بازارهای موازی، این نوع مالیات در شکل «مالیات بر خانه‌های دوم و بیشتر» جهت کنترل سوداگری و نیز جلوگیری از شکست بازار سال‌ها است که در بسیاری از کشورها اخذ می‌شود.


در این راستا "مالیات بر عایدی سرمایه در مسکن" و سایر مسائل مرتبط، موضوعی است که در برنامه این هفته مناظره از شبکه یک سیما با حضور برخی کارشناسان و صاحب‌نظران، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.


همچنین پرسش نظرسنجی این برنامه نیز با عنوان "آیا موافقید دولت از سود دلالان زمین و مسکن مالیات ویژه بگیرد؟ ۱. بله ۲. خیر" تعیین شده است که بینندگان و مخاطبان می‌توانند در این رابطه نظر خود را به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۳ ارسال کرده و در این نظرسنجی شرکت کنند.


این گزارش می‌افزاید: برنامه زنده "مناظره" کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که به تهیه‌کنندگی علیرضا اسکندری و با اجرای مرتضی حیدری و نیز با حضور صاحب‌نظران و اصحاب رسانه جمعه این هفته(۲۷ مهرماه) حدود ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر