افزایش ۴۰۰ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی ۴۳۵ واحدی به ۱۶۱ هزار و ۸۴۰ واحد رسید.
کد خبر : ۹۵۳۸۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


صعود شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۴۳۵ واحد رشد معادل ۰.۲۷ درصد به ۱۶۱ هزار ۸۴۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۲۶ واحد افزایش معادل ۰.۲۷ درصد به ۴۷ هزار ۴۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۱۸ واحد رشد معادل ۰.۷۹ درصد به ۲۷ هزار و ۹۸۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵۳ واحد افزایش، معادل ۰.۷۹ درصد به ۱۹ هزار و ۷۱۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۴۵۲ واحد رشد، معادل ۰.۸۳ درصد به ۱۷۶ هزار و ۶۷۵ واحد، شاخص بازار اول با ۴۰۴ واحد افزایش معادل ۰.۳۴ درصد به ۱۱۹ هزار ۳۱۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۶۶ واحد رشد معادل ۰.۱۴ درصد، به ۳۲۱ هزار و ۹۸۳ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «وپارسا با ۴۳۶ واحد، جم با ۲۰۳ واحد، رمپنا با ۱۱۸ واحد، وبملت با ۱۰۷ واحد و وتجارت با ۸۰ واحد » رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


رشد شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «بانک ها با ۵۴ واحد صعود معادل ۶.۴۱ درصد به ۹۰۷ واحد، مالی با ۹۱۹۳ واحد افزایش معادل ۴.۸۳ درصد به ۱۹۹ هزار و ۶۳۷ واحد، محصولات کاغذ با ۱۱۱۰ واحد صعود معادل ۴.۸۰ درصد به ۲۴ هزار و ۲۴۲ واحد، فنی مهندسی با ۴۴ واحد رشد معادل ۴.۰۷ درصد به یک هزار و ۱۴۷ واحد، انتشار و چاپ با ۱۲۴۵۶ واحد افزایش، معادل ۴.۰۵ درصد به ۳۱۹ هزار و ۷۸۴ واحد، لاستیک با ۷۸۱  واحد رشد معادل ۲.۷۷ درصد به ۲۹ هزار و ۱۴ واحد، قند و شکر با ۴۰۱ واحد افزایش معادل ۲.۵۷ درصد به ۱۶ هزار و ۵۷ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «وپاسار، وپخش، سقاین، چکاران، دکوثر، دامین و ساروم» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «پدرخش، دفارا، خاذین، شاملا، شاینده، کساپا و شسینا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نماد


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «بانک پاسارگاد، بیمه پاسارگاد، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، دارویی و بهداشتی لقمان، نساجی بروجرد» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «سرمایه‌گذاری صنعت نفت، بیمه آرمان، موتوژن، بیمه سامان، عمران و توسعه شاهد و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود» متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۸۹ هزار و ۷۹۴ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۷۳۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۴ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر