13 اسفند 1397 - 12:26
توسط اتاق بازرگانی تهران؛

همایش راه‌های گسترش روابط تجاری ایران و بلغارستان برگزار می‌شود

همایش بررسی راه‌های گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و بلغارستان با حضور سفیر این کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : ۹۷۸۲۳
اتاق بازرگانی تهران

به گزارش ایبِنا، اتاق بازرگانی تهران روز چهارشنبه پانزدهم اسفند ماه، میزبان هیاتی متشکل از مقامات سفارت بلغارستان خواهد بود تا در نشستی با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و فعالان اقتصادی بخش خصوصی، راه‌های توسعه مراودات اقتصادی و تجاری میان ایران و بلغارستان مورد بحث و  بررسی قرار گیرد.


تراز تجاری دو کشور در سال ۱۳۹۶ به نفع ایران بوده و ارزش تجاری کالاهای غیرنفتی که از سوی ایران به این کشور اروپایی صادر شده، معادل ۴۷ میلیون و ۲۱۱ هزار دلار بوده است. عمده اقلام صادراتی ایران به این کشور شامل محصولات پتروشیمی، محصولات نساجی و برخی محصولات کشاورزی نظیر خرما بوده است. در مقابل اما میزان واردات ایران از  بلغارستان در همین سال حدود ۲۳ میلیون و ۷۱۸ هزار دلار برآورد شده و یکی از اقلام عمده وارداتی از این کشور، اقلام دارویی بوده است.


از اینرو به نظر، ظرفیت‌های بالقوه‌ای زیادی هنوز برای ارتقای سطح مناسبات تجاری میان ایران و بلغارستان وجود داشته باشد. به همین دلیل اتاق تهران همایشی را به منظور بررسی راه‌های گسترش مبادلات تجاری ایران و بلغارستان و موانع موجود در دوره جدید تحریم‌ها برگزار کند. پیش از این نیز در دو نشست روند چگونگی توسعه تجارت با کشورهای هند و پاکستان با حضور سفرای این کشورها مورد بررسی قرار گرفته بود.


همایش بررسی راه‌های گسترش روابط تجاری ایران و بلغارستان روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش‌های طبقه هشتم ساختمان اصلی اتاق بازرگانی تهران آغاز می‌شود. در این نشست «کریستو پولنداکوف» سفیر کشور بلغارستان در ایران نیز حضور دارد و به طور مستقیم مشکلات فعالان بخش خصوصی در ارتباط با تجارت با این کشور را بررسی می‌کند. همچنین اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران نیز در این نشست حضور خواهند داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر