بانک جهانی ۷۰ میلیون دلار به سریلانکا وام می‌دهد

بانک جهانی با تصویب وام ۷۰ میلیون دلاری به سریلانکا برای ارتقاء سطح زندگی در این کشور موافقت کرد.
کد خبر : ۹۸۲۶۳
بانک جهانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از دیلی میرور، هیئت مدیره بانک جهانی با تصویب اعتبار ۷۰ میلیون دلاری برای بهبود ارتقاء زندگی در ۴ استان سریلانکا که دارای جمعیت تقریبا یک میلیون نفری است موافقت کرد.


این پروژه توسعه محلی جدید باعث ایجاد خدمات ضروری از قبیل جاده، بهداشت و سلامت با همکاری مقامات دولت محلی در این ۴ استان سریلانکا می شود. کشور سریلانکا در کاهش فقر طی سال های گذشته عملکرد خوبی را داشته است.


مطالعات اخیر بانک جهانی در حوزه شرایط اجتماعی-اقتصادی در شمال و شرق سریلانکا حاکی از چالش‌های مختلف در این مناطق است که از جمله آنها آسیب پذیری زنان،نشانه‌های حاکی از ضربات روحی و رفتار پرخطر جوانان است.


این پروژه بصورت آزمایشی ایجاد خدمات زیرساخت که به ارتقاء فعالیت های اقتصادی محلی، معیشت، بازارها، آب آشامیدنی، اتصال آی تی و برق رسانی به مناطق روستایی می شود را هدف قرار می دهد.


بر پایه این گزارش، مجموع اجرای این پروژها در ۴ استان سریلانکا ۱۰۰ میلیون دلار هزینه دارد که ۷۰ میلیون دلار آن از سوی انجمن توسعه بین المللی وابسته به بانک جهانی تامین می‌شود و ۲۳.۶۵ میلیون دلار آن از سوی اتحادیه اروپا و ۷ میلیون دلار هم دولت سریلانکا کمک می‌کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر