لیست تمامی پرونده ها

لیست تمامی پرونده ها
ضد سرقت

ضد سرقت

گسترش نفوذ اینترنت و استفاده از ابزارهای نوین مالی بر بستر این شبکه جهانی علاوه بر بهبود کیفیت زندگی و افزایش سرعت انجام کارها، معضل جدید با عنوان کلاهبرداری اینترنتی را به وجود آورده است. کلاه‌برداران و هکرها با استفاده از روش‌های خلاقانه و ناآشنا برای مردم عادی در طول سالیان اخیر بسیاری از افراد را به دام انداخته و به راحتی از آنها سرقت کرده‌اند. در پرونده «ضد سرقت» ایبِنا می‌توانید با جدیدترین روش‌های کلاهبرداری‌های اینترنتی و شیوه‌های مقابله با آن و همچنین اقدامات دستگاه‌های متولی از جمله بانک مرکزی، قوه قضاییه و پلیس فتا در این حوزه آشنا شوید.
ساختمان شیشه ای

ساختمان شیشه ای

بانک مرکزی به دلیل نیازها و ضرورت‌های حال حاضر به دنبال اصلاحات اساسی در نظام پولی و بانکی کشور است. در همین راستا رویکرد اصلی سیاست گذار پولی اعلام شفاف سیاست‌ها و گزارش اقدامات به عموم مردم است. در این پرونده تلاش شده تا اخبار مهم و گزارش اقدامات بانک مرکزی در اصلاح زیرساخت‌ها و ارائه خدمات جدید به طور مشخص در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
چهارراه استانبول

چهارراه استانبول

چهارراه استانبول از دیرباز یادآور روند پرپیچ وخم تغییرات نرخ ارز بوده است. هر چند که امروزه با راه‌اندازی سامانه‌های برخطی چون نیما و سنا و ایجاد بازار متشکل ارزی، این منطقه دیگر همچون روزگاران قدیم مرکز اصلی تبادل ارز در کشور نیست. پرونده «چهارراه استانبول» در کنار جمع‌آوری اظهارنظرها، تحلیل‌های کارشناسی، سیاست‌های پولی و ارزی و تصمیمات خرد و کلان و در نهایت روندپژوهی بازار ارز، درک جامعی از مدیریت ارزی در اختیار فعالان این بازار و عموم شهروندان قرار می‌دهد.
دخل و خرج

دخل و خرج

یک کشور هم مثل یک خانوار یا بنگاه اقتصادی شامل مجموعه‌ای از درآمدها و هزینه‌ها می‌شود و اگر دخل و خرج آن باهم نخواند با مشکل کسری همراه می‌شود. کسری بودجه دولت در سالیان گذشته همواره یکی از مهم‌ترین موتورهای محرک تورم بوده است؛ مشکلی که دولت سیزدهم با کمک راهکارهایی چون اصلاح نظام بودجه‌ریزی، اصلاح نظام مالیاتی و خودداری از استقراض از بانک مرکزی در صدد رفع آن برآمده است. بررسی دستاوردهای این سیاست جدید موضوع پرونده ویژه «دخل و خرج» است. شما می‌توانید در این پرونده مهمترین اخبار و اطلاعات حوزه‌ سیاست‌گذاری مالی کشور را در موضوعات مهمی چون بودجه، مالیات و نظایر آن دنبال کنید.
خوش حساب

خوش حساب

امروزه همگان دریافته‌اند که نظام اقتصادی مبتنی بر اعتبارسنجی، نظامی شفاف و کارآمد است که در آن فعالیت‌های اقتصادی به صورت روندی پایدار، دانش‌بنیان و تولیدمحور جلو می‌رود. از این رو، اعتبارسنجی در نظام بانکی و پولی که در دستور کار بانک مرکزی و بانک‌های دولتی و خصوصی قرار گرفته است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این پرونده، ضمن اطلاع از آخرین قوانین و دستاوردهای طرح اعتبارسنجی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات، با شرایط و الزامات آن و مزایای خوش حسابی در سیستم مالی کشور آشنا می‌شوید.
نوین بانک

نوین بانک

ظهور و بروز فناوری‌های نوین امروزه، بانکداری را دچار تحول بنیادین کرده است. تحولی که درک و شناخت آن می‌تواند به ما در استفاده بهینه و آسان از خدمات نظام بانکی کمک کند. پرونده ویژه «نوین‌بانک» آخرین اخبار و اطلاعات حوزه فناوری‌های بانکی، سامانه‌های هوشمند بانکی و خدمات برخط پولی و مالی را در کنار آموزش بانکداری الکترونیک به شما ارائه می‌دهد.
بانکداری اسلامی

بانکداری اسلامی

نظام بانکداری کشور در حال حرکت به سمت بانکداری اسلامی است. سیستمی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان یکی از اهداف و آرمان‌های اصلی خود دنبال می‌کند. در این پرونده شما می‌توانید ضمن درک تعاریف و مفاهیم حوزه بانکداری اسلامی، از آخرین تحلیل‌ها و اظهارنظر‌های کارشناسی مطلع شوید و برای مطالعه و آگاهی بیشتر، به مجموعه مقالات منتشر شده و مطالعات روز در این حوزه دسترسی داشته باشید.
۱
فیلم و پخش زنده
بیشتر