28 ارديبهشت 1398 - 09:05
آمار معاملات هفته گذشته نشان داد:

کاهش شاخص و ارزش معاملات بورس

آمارهای منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران مشخص کرد که در هفته چهارم اردیبهشت ماه معاملات تالار شیشه‌ای با نوسان همراه بود به طوری که شاخص کل و ارزش معاملات این بازار با کاهش مواجه شدند.
کد خبر : ۱۰۰۰۴۳
طرح

به گزارش ‌ایبِنا، در پایان معاملات چهارمین هفته کاری اردیبهشت ماه بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل با ۳۲۶ واحد کاهش معادل ۰.۱۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۱۱.۰۱۸  واحد رسید.


نوسان بازار اول و دوم


بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران، شاخص بازار اول با ۱.۲۳۸ واحد کاهش به ۱۵۸.۳۷۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۴.۰۲۵ واحد افزایش به ۴۰۶.۴۵۵ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول ۰.۷۸  کاهش و شاخص بازار دوم  با یک درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.


کاهش ارزش کل معاملات


همچنین در ۵ روز کاری هفته آخر اردیبهشت ماه، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۵۹.۱۵۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل ۲۴ درصد کاهش یافته است. این گزارش می افزاید: در این دوره زمانی، تعداد ۲۰.۳۴۸ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۴۱۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۳ درصد و ۲۴ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.


عملکرد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


سایر آمارهای منتشر شده نیز مشخص می کند که  تعداد ۳۹۸ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله هفته گذشته در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۳۳۱ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۲۷ درصد و ۲۷ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.


رشد داد و ستدهای بازار بدهی


افزون بر این، در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد یک میلیون و ۱۰۰هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۱.۰۴۸ میلیارد ریال معامله قرار گرفت که با ۱۵ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شد.


جزییات معاملات تالار شیشه ای در هفته آخر اردیبهشت ماه ۹۸




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر