07 خرداد 1398 - 08:22
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

دولت به سمت ساماندهی بازار خودرو حرکت کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ساماندهی وضعیت بازار خودرو را لازم دانست و گفت: قیمت خودرو باید با ورود دولت به ویژه وزارت صمت، به سمت واقعی شدن حرکت کند.
کد خبر : ۱۰۰۰۸۶
خودرو

محمد عزیزی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا از نوسان قیمت ها در بازار خودرو انتقاد کرد و گفت: دولت در شرایط فعلی که بازار ملتهب شده باید در تنظیم نرخ ها دقت بیشتری داشته باشد. نماینده مردم ابهر در مجلس با بیان اینکه تفاوت نرخ خودرو در کارخانه و بازار موید حضور پُررنگ دلالان است، افزود: دولت باید با تشدید نظارت ها هر نوع گرانفروشی خودرو را به مثابه تقلب در معامله مورد برخورد قرار دهد زیرا بی توجهی به این موارد خود چراغ سبزی به گرانی های دیگر است.


وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد همه مولفه ها به هم مرتبط هستند، تصریح کرد: گرانی خودرو و مسکن می تواند تنشی به اقتصاد تحمیل کند. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اقدام نسبتا مفیدی که در خصوص تنظیم بازار صورت گرفت عدم امکان درج قیمت در سایت های آنلاین خرید و فروش بود، گفت: هر چند این اقدام در خصوص مسکن و خودرو مناسب بود اما دولت باید بداند که کافی نیست زیرا قیمت گذاری های سلیقه ای می تواند در خارج از فضای مجازی نیز صورت بگیرد.


عزیزی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو باید با ورود دولت به ویژه وزارت صمت به سمت واقعی شدن حرکت کند، تصریح کرد: متاسفانه رشد قیمت خودرو بازارهای موازی را نیز درگیر کرده، از اینرو دستگاه های نظارتی باید دقت بیشتری داشته باشند.


وی با بیان اینکه دولت برای ساماندهی بخش های مختلف اقتصادی باید به ارتباط زنجیره وار آنها دقت کند، گفت: دولت باید بداند هر اقدامی در هر یک از بازارها اگر نسنجیده باشد سایر بخش ها را نیز درگیر تلاطم قیمتی خواهد کرد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در خصوص بازار خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بارها نشست های تخصصی با تیم اقتصادی دولت داشته و اکنون نیز در تلاش برای واقعی کردن قیمت ها در این بازار هستیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر