15 خرداد 1398 - 11:32

مراقب پرداخت فطریه با اپلیکشین‌های جعلی باشید

با توجه به اینکه پرداخت فطریه از طریق اپلیکیشن‌های متعدد می‌تواند یکی از این روش‌های کلاهبرداری باشد به همین دلیل کاربران باید این پرداخت‌ها را از روش‌های مطمئن انجام دهند.
کد خبر : ۱۰۰۶۱۹
کارت بانکی

به گزارش ایبِنا، با فرارسیدن عید سعید فطر، تبلیغات برای جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه در فضای مجازی به شیوه‌های مختلف افزایش یافته است.


تعدادی از مجرمان سایبری از این فرصت، سوءاستفاده کرده‌اند و با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌های طراحی‌شده جعلی و درج عناوین و مشخصات غیرواقعی سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط نظیر کمیته امداد، بهزیستی و موسسأت خیریه که مورد اعتماد مردم هستند، از مردم می‌خواهند مبلغ فطریه خود را به این حساب‌ها واریز کنند و از این طریق، مبالغ بالایی کلاهبرداری می‌کنند.


گاهی اوقات نیز مشاهده شده که با انتشار تصاویر افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار در شبکه‌های اجتماعی، احساسات انسان‌دوستانه مردم را تحریک کرده و علاوه بر دریافت وجوه مردم به شیوه مذکور، اطلاعات حساب آنان را نیز کپی و در ادامه تمام موجودی حساب را به صورت اینترنتی سرقت می‌کنند.


هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن‌های جعلی


به همین دلیل پلیس فتا نیز درباره اپلیکیشن‌های جعلی پرداخت فطریه با ترفند پرداخت اینترنتی زکات هشدار داده است که افراد فطریه خود را از طریق سایت‌ها و مؤسسات معتبر که از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود، پرداخت کنند. هم‌چنین هنگام دانلود اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها، دقت کافی داشته باشند تا به گزینه‌هایی که درباره دسترسی‌ها درخواست می‌شود و غیر ضروری می‌باشد مجوز ندهند.


یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند به جلوگیری از کلاهبرداری کمک کند این است که زمانی که به صفحات پرداخت اینترنتی متصل می‌شوید، از صفحه کلید مجازی سایت برای درج اعداد شامل شماره کارت، رمز اینترنتی به جای صفحه کلید دستگاه رایانه استفاده کنید. هم‌چنین توجه داشته باشید که کد امنیتی درج‌شده عکس و یا تصویر نباشد. بدین منظور، جهت اطمینان کلید Refresh را یک مرتبه بزنید تا حروف تغییر کند. اگر تغییر نکرد، سایت مورد نظر جعلی است. اما اگر به هر علتی متوجه شدید حساب شما هک و از آن مبالغی کسر شده، در اولین فرصت رمز اول و دوم آن را تغییر دهید.


میزان فطریه ۹۸


فطریه عبارت است از سه کیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی که به‌عنوان طعام محسوب می‌شوند. بر اساس محاسبات صورت‌گرفته میزان زکات فطره برای یک نفر با محاسبه‌ی سه کیلو گندم، ۸۰۰۰ تومان است و پرداخت این مبلغ به‌عنوان فطریه کفایت می‌کند. اما هم‌وطنان می‌توانند با توجه به برنجی که مصرف می‌کنند، سه کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به‌عنوان فطریه بپردازند. البته در هر صورت پرداخت حداقل ۸۰۰۰ تومان برای هر نفر کفایت می‌کند.


مبلغ زکات فطریه و کفاره برای سال ۱۳۹۸
۱ - حداقل فطریه برای هر نفر ۸۰۰۰ تومان
۲ - کفاره یک روز قضای روزه عذر ۲۵۰۰ تومان
۳ - کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر) ۱۵۰۰۰۰ تومان


برچسب ها: اپلیکیشن فطریه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر