پایان ماه‌ عسل استخراج‌کنندگان رمزارز در ایران

با تمرکز دولت ایران برای دریافت قیمت واقعی برق از استخراج‌کنندگان رمزارزها، ماه‌عسل افرادی که با برق ارزان به استخراج ارزهای دیجیتال مشغول بودند پایان می‌یابد.
کد خبر : ۱۰۰۷۷۳
رمزارز

به گزارش ایبِنا به نقل از کوین تلگراف، معاون وزیر نیرو ایران اخیرا گفته است که قبوض برق برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال باید براساس قیمت‌های واقعی محاسبه شود. به گفته همایون حائری، قیمت برق برای استخراج‌کنندگان رمزارزها باید متناسب با قیمت برق صادراتی کشور محاسبه شود.


دولت ایران سالانه بالغ بر یک میلیارد دلار برای جبران شکاف میان هزینه‌های واقعی مصرف برق در کشور و قبوض پرداختی مشترکان سوبسید پرداخت می‌کند.


براساس آمارهای منتشر شده در دسامبر سال ۲۰۱۸، ایرانی‌ها باوجود وضعیت نامناسب بازار رمزارزها و همچنین نوسانات ارزش ریال، سود خوبی از استخراج ارزهای دیجیتال کسب کرده‌اند. این درحالی است که ایران موضع مثبتی نسبت به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال اخذ کرده و نهادهای ذیربط ازجمله وزارت ارتباطات، بانک مرکزی، وزارت نیرو و ... استخراج رمزارزها را به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته‌اند.


پیشتر مقام‌های ارشد شورای عالی فضای مجازی ایران گفته بود که ایران در حال ایجاد ساختاری برای قانونگذاری درباره استخراج رمزارزها است. همچنین خبرهایی درباره این‌که دولت ایران درحال بررسی رمزارز اختصاصی خودش است به گوش رسیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر