05 تير 1398 - 17:03
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تخریب نظام بانکی به نفع هیچکس نیست

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه زحمات و خدمات بانک‌ها در کنار انتقادها از آنها باید دیده شود، عنوان کرد: تخریب نظام بانکی به نفع هیچکس نیست.
کد خبر : ۱۰۱۳۷۰
99

به گزارش ایبِنا، مدیران عامل بانکهای دولتی و نیمه دولتی طی نشستی مشترک با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و درباره مسائل  نظام بانکی و اقتصادی کشور و برنامه ها و هدف های  پیش رو در شبکه بانکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


در این دیدار آیت اللّه صادق  آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمات نظام بانکی در کشور را بسیار وسیع و ارزشمند قلمداد کرد و گفت:تضعیف وضربه زدن به بانک ها در دوران جنگ اقتصادی به مصلحت نیست. بنده در عین انتقادازبرخی کاستی های بانک ها، درجایگاه های مختلف از مدیریت بانک ها برای خدمت رسانی به مردم حمایت کرده ام. خدمات بانکی در کشور بسیار وسیع و ارزشمند است و از میزان خدمات بانک هاکه به مردم و تسهیلاتی که برای رونق چرخه تولید انجام می شود، همه آگاه هستند. چون به نحو طبیعی این خدمات انجام می شود، خیلی دیده نمی شود. اطلاع دارم که مشکلات زیادی وجود دارد و از این لحاظ بنده در جایگاه های مختلف از مدیریت بانک ها برای خدمت رسانی به مردم حمایت کرده ام.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بانک ها وقتی تحت فشار قرار می گیرند در ارائه خدمات محدود می شوند. در بانک های خصوصی الزام به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت یک مشکل مضاعف داردبه علاوه قضایی نمودن پاره ای از اشکالات در بانک ها بدون تدبیر ممکن است به بحران تبدیل شود. ما باید  در خصوص بانک ها با تدبیر اقدام کنیم و برخوردهای انتقادی و تخریبی با همه بانک ها و شایعه سازی در مورد عملکرد بانک ها صحیح نیست. بنابراین درفضایی که بانکها ملزم به انجام انحای خدمات وتسهیلات هستند، تخریب نظام بانکی به نفع هیچکس نیست. البته نظارت های بانک مرکزی و اصلاحات درون بانک ها را باید جدی گرفت.


گفتنی است، این جلسه به میزبانی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزارشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر