21 تير 1398 - 09:10
معاون وزیر صمت عنوان کرد:

کشورهای همسایه علاقه‌مند به توسعه همکاری با ایران هستند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران با کشورهای همسایه تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۱۸۳۷
سعید زرندی

به گزارش ایبِنا، سعید زرندی افزود: ۱۵ کشور همسایه ایران با بیش از ۶۰۰ میلیون جمعیت و حجم صادارت هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار در سال علاقه مند به همکاری با ایران هستند. وی با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر کاهش واردات تجهیرات صنعتی خاطرنشان کرد: تحریم ها هم فرصت اند و هم تهدید.


زرندی افرود: بدون شک تحریم مضر و منفی است ولی باید به فکر چاره بود و با تمرکز بر ساخت داخل به عنوان فرصت به آن نگاه کرد. وی با اشاره به کمبودهای ارزی در کشور تصریح کرد: باید با اولویت قرار دادن کالا ها، مسئله ارز مدیریت شود و منابع را مدیریت شده تر توزیع کنیم.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید محصولات مورد نیاز داخل را با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان تولید کنیم. معتقدیم دستکم ۷۰ درصد از نیازهای داخل را می توان تولید کرد و برای نیل به این هدف نیازمند بهرگیری از شرکت های دانش بنیان، دانشگاه های کشور و اهمیت به مسئله تعمیرات و ساخت ماشین الات در داخل کشور هستیم.


وی با اشاره به سرعت بالای تحولات نوین صنعتی در زمینه ماشین آلات صنعتی خاطرنشان کرد: دنیا به سمت تحولات جدید به سرعت در حال حرکت است و باید بکوشیم جلوی ایجاد فاصله میان صنایع ایران و جهان گرفته شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر