29 تير 1398 - 09:01
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

ادامه روند کاهشی نرخ ارز و سکه حباب قیمت را تخلیه می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، روند کاهشی نرخ ارز و سکه را ناشی از سیاست‌های مناسب بانک مرکزی دانست و گفت: با ادامه این رویه حباب نرخ ارز و سکه تخلیه می‌شود.
کد خبر : ۱۰۲۰۸۳
ارز و سکه

شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر مناسب بودن سیاست های اتخاذی بانک مرکزی در حوزه های مختلف، گفت: کاهش نرخ ارز و سکه نتیجه مثمر ثمر واقع شدن سیاست ها و تشدید نظارت ها است.


نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادامه روند فعلی در بازار ارز و سکه حباب نرخ ها را به حداقل ممکن خواهد رساند، تصریح کرد: با تداوم این رویه نگهداری ارزهای خانگی دیگر سودی نداشته و این نیز خود به کاهش دوباره نرخ ها کمک می کند.


وی با تاکید بر اینکه رسیدن نرخ ارز به کانال ۸ هزار تومان و ثبات قیمتی آن از اهداف مسئولان است، گفت: خوشبختانه با کاهش نرخ ارز و طلا بازارهای موازی نیز به تدریج روند کاهش نرخ ها را تجربه خواهند کرد.


حسن پور بیگلری با بیان اینکه همزمان با گرانی ارز و سکه بازارها با شوک قیمتی مواجه شدند، افزود: در حال حاضر نیز شاید برخی سواستفاده کنندگان در برابر کاهش نرخ ها مقاومت کنند، اما عزم مسئولان برای رصد بازار این اجازه را نخواهد داد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه روند کاهشی نرخ ارز و سکه باز هم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: به طور حتم ادامه این روند نشان می دهد که سرمایه گذاری در این دو حوزه ریسک بالایی داشته و به صلاح نیست.


حسن پور بیگلری با بیان اینکه مردم باید به سمت سرمایه گذاری در امور تولیدی باشند، گفت: عامل اصلی تورم رخ داده در بازار سرمایه گذاری در ارز و سکه بوده که این فرآیند خود به داغ شدن بیشتر بازار و ناهماهنگی قیمت ها منجر شده است. مجلس آماده کمک به دولت به ویژه بانک مرکزی در مسیر کاهش هر چه بیشتر نرخ ها در بازار ارز و سکه است.


برچسب ها: نرخ ارز سکه حباب
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر