11 مرداد 1398 - 09:31

بازار سرمایه تحت تاثیر شرایط کلان اقتصادی

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رفتار سرمایه‌گذاران در بازار سهام تحت تاثیر شرایط کلان اقتصادی است، گفت: با پایان یافتن فصل مجامع سرمایه‌گذاران در تالار شیشه‌ای به دنبال رونق بورس هستند.
کد خبر : ۱۰۲۵۸۰
بورس

رضا خانلو در گفت وگو با ایبِنا با اشاره به اینکه رکود حاکم بر معاملات بازار سرمایه تحت تاثیر سایر بازارها و وضعیت کلان اقتصاد کشور است اظهار داشت: به طور سنتی هر تورم و رکودی با تاخیر به بازار سرمایه می‌رسد، بنابراین دور از انتظار نیست که شرایط کنونی و رکود در اقتصاد و بازارهای مختلف از جمله خودرو، ارز، طلا، سکه و مسکن به بازار سهام نیز سرایت کند.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رفتار سرمایه‌گذاران در بازار سهام تحت تاثیر شرایط کلان اقتصادی است، افزود: زمانی که می‌گوییم بازار سرمایه آئینه تمام نمای اقتصاد کشور است، بنابراین باید این انتظار را نیز داشته باشیم که وقتی رکود در بازارهای مختلف و اقتصاد حاکم است، بازار سهام نیز از این موضوع تاثیرپذیر باشد.


وی همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون سهام شرکت‌ها و شاخص بورس از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است، اذعان داشت: با پایان یافتن فصل مجامع سرمایه‌گذاران در تالار شیشه‌ای به دنبال بهانه‌ای برای گردش نقدینگی و خرید سهام هستند؛ بر این اساس هر چند انتشار گزارشات سه و شش ماهه در این زمینه اثرگذار است، اما بازار سهام به محرکی قوی‌تر برای ادامه رشد و صعود نیاز دارد.


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که این محرک چه موضوع یا موضوعاتی می‌تواند باشد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، شاید یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه خبرهای مربوط به توافقات سیاسی و برجام باشد.


وی ادامه داد: البته نباید این موضوع نیز فراموش شود که در پی رشدهای خوبی که در قیمت سهام شرکت‌ها از ابتدای امسال شاهد بودیم، معامله‌گران در بازار سرمایه درصدد فروش سهام و ذخیره سود خود هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر