09 مرداد 1398 - 11:46
ناظمی مطرح کرد؛

صدور پروانه استخراج رمز ارز تا ۱۰ روز آینده

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران از امکانپذیر شدن آغاز صدور مجوز استخراج رمزارز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۱۰ روز آینده خبر داد.
کد خبر : ۱۰۲۶۲۵
امیر ناظمی

به گزارش ایبِنا و به نقل از ایلنا، امیر ناظمی با اشاره به وضعیت قانونگذاری در حوزه استخراج ارزهای رمزنگاری شده توسط دولت گفت:قوانین مربوط به استخراج رمزارز تعیین شده و تا چند روز آینده ابلاغ می‌شود؛ دولت پیشنهادات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص موضوع انرژی مصرفی را نپذیرفت و به تعرفه برق صادراتی در حوزه مانینگ تاکید شده است.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جزئیات بیشتر مصوبه هیات دولت برای استخراج رمزارز، اظهار داشت: در این مصوبه؛ استخراج رمزارز به عنوان یک صنعت شناخته شده است و صدور پروانه توسط وزارت صمت انجام می‌شود.


رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: در خصوص استانداردهای حوزه استخراج رمز ارز نیز بین دو وزارتخانه نیرو و ارتباطات تقسیم کار شد که شامل دو استاندارد برق و استاندارد تکنولوژی است که به ترتیب وزارت نیرو و وزارت ارتباطات متولی آن‌ها هستند.


ناظمی در پاسخ به این پرسش که صدور پروانه استخراج رمزارز چه زمانی عملیاتی می‌شود، گفت: وزارت صمت از ۱۰ روز آینده می‌تواند شروع به صدور مجوز استخراج رمزارز کند.


وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات آماده همکاری با وزارت صمت برای تدوین مجوز استخراج رمزارز است، افزود: وزارت نیرو نیز برای عملیاتی شدن صدور این مجوز اعلام آمادگی کرده است، اما از این پس تمام مطالبات به سمت وزارت صمت می‌رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر