26 مرداد 1398 - 14:24
معاون وزیر صمت:

دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها بزودی نهایی می‌شود

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها بزودی نهایی می‌شود.
کد خبر : ۱۰۳۱۶۰
استخراج بیت کوین

به گزارش ایبِنا، سعید زرندی در جمع فعالان رمز ارزها با بیان اینکه در گذشته در مواجه با فناوری ها و کسب و کارهای نوین عکس العمل ها مثبت نبود و زمان زیادی می‌گذشت تا با این حوزه ها کنار بیایند، افزود: در موضوع رمز ارزها، دولت با سرعت بهتری عمل کرد و نسبت به دیگر فناوری ها، به نسبت خوب و به موقع عمل شد و تلاش شد تا به جای مقابله با این بخش، برای آن چارچوب و قانون مشخص شود.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در اقتصاد آینده دنیا، رمز ارزها نقش مهمی را خواهند داشت و می خواهیم این صنعت در کشور شکل بگیرد، گفت: باید از زیرزمینی شدن فعالیت‌ها جلوگیری کرد و در این راستا دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها پس از مشورت با صاحبنظران و فعالان این بخش، نهایی می‌شود.


زرندی با اشاره به اینکه در موضوع استخراج رمز ارزها، سرعت در زمان صدور مجوز خیلی اهمیت دارد و در این مسئله دقت لازم خواهد شد، تصریح کرد: با قانونی شدن فعالیت این بخش ، کسب و کارهای جدید دیگری هم شکل خواهد گرفت به طوری که در زمینه تولید ماینر، سیستم‌های خنک‌کننده، طراحی فارم‌ها و ... نیز برخی وارد کار شده‌اند.


وی در پاسخ به انتقاد فعالان تولید رمز ارزها از قیمت تعیین شده انرژی گفت: در مرحله اول، آنچه برای ما مهم بود قانونی شدن و در چارچوب قرار گرفتن این کسب و کار است. بعد از تدوین دستورالعمل صدور جواز و تعیین سقف صنعتی شدن استخراج ارز رمزها و فعالیت قانونی این بخش، با همفکری و همراهی سایر بخش های مرتبط مثل وزارت نیرو می‌توان، راه توسعه و حل مشکلات این صنعت را دنبال کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر