02 شهريور 1398 - 09:02

بخشش سود و جرایم وام زیر ١٠٠ میلیونی گره تولید را باز می کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ضرورت اجرای مصوبه مجلس در خصوص بخشش سود و جرایم تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومان خبر داد و گفت: بانک مرکزی گزارشی از عملکرد بانک ها در این حوزه ارایه کند.
کد خبر : ۱۰۳۳۴۴
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

سید تقی کبیری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا از پیگیری عملکرد بانک ها در خصوص مصوبه بخشش سود و جریمه وام های زیر ١٠٠ میلیون تومان خبر داد و گفت: متاسفانه برخی بانک ها در این زمینه کم کاری می کنند.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرپیچی از اجرای قانون مجلس تخلف بوده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد، افزود: بانک مرکزی باید در این حوزه با بانک های متخلف برخورد کند.


وی با تاکید بر اینکه مطالبه ما از بانک مرکزی ارایه گزارشی در خصوص نحوه اجرای قانون مذکور از سوی بانک ها است، تصریح کرد: برخی بانک ها به دلیل اینکه نمی خواهند منابع خود را در این حوزه تزریق کنند از زیر اجرای قانون شانه خالی می کنند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پس از گزارش دهی بانک مرکزی در این باره کمیسیون اصل نود مجلس به تخلفات ورود خواهد کرد، گفت: بانک ها باید در برابر قانون سر خم کنند زیرا با این مصوبه مجلس گره بسیاری از بنگاه های اقتصادی کوچک باز می شود.


کبیری با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در حوزه عملکرد شبکه بانکی نظارت خوبی اعمال کرده است، افزود: بهبود وضعیت بانکی در کشور در ماه های اخیر نشانه مدیریت مناسب است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اجرای دقیق مصوبه مجلس در حوزه بخشش سود و جریمه وام های زیر ١٠٠ میلیون تومان در شرایط فعلی که کشور با رکود مواجه است چرخ های تولید دوباره به حرکت در خواهد آمد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر