06 شهريور 1398 - 09:39
رییس سازمان بورس:

کسب ثروت از طریق اطلاعات نهان صحیح نیست

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: کسب ثروت از طریق اطلاعات نهان اقدام صحیحی نیست.
کد خبر : ۱۰۳۴۹۰
99

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، شاپور محمدی گفت: لیگ ستارگان بورس برای بازار سرمایه رویدادی ارزشمند محسوب می‌شود و یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگ سازی است. باید توجه کرد که فرهنگ سازی با آموزش های آکادمیک و دانشگاهی تفاوت اساسی دارد و بخشی از آموزه های بازارهای مالی تنها از طریق تجربه منتقل می شود البته باید تاکید کنم فرهنگ سازی و آموزش های کلاسیک مکمل یکدیگرند.


وی با اشاره به اینکه هرچند نمی‌توان گفت رویدادهایی همچون لیگ ستارگان بورس جایگزین آموزه‌های دانشگاهی است و برعکس آن آموزش‌های کلاسیک جایگزین فرهنگ سازی است، ‌افزود: هر یک از این دو لازمه بازار سرمایه هستند، اما آموزش در فرهنگ سازی غیرمستقیم انجام می‌شود و تاثیر آن عمیق‌تر است.


سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: لیگ ستارگان بورس یکی از اقداماتی است که همواره مورد توجه نهاد ناظر است و تلاش می کنیم مسیر برگزاری این رویداد هموار باشد، البته فرهنگ سازی در بازار سرمایه محدود به لیگ ستارگان نیست. فرهنگ سازی در ارکان بازار سرمایه از جمله بورس کالا، ‌بورس انرژی‌، بورس تهران، سمات و شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس پیگیری می‌شود.


دبیر شورای عالی بورس با اشاره به اینکه در این رویداد رقابت سالم اصل اول محسوب می شود، افزود: کسب ثروت از طریق اطلاعات نهان اقدام صحیحی نیست، بلکه به دست آوردن درآمد سالم و صحیح هنر است. در این راستا رویداد حاضر، تجربه کسب سالم ثروت بود.


رییس سازمان بورس اوراق بهادار تاکید کرد: داد و ستد صحیح در بازار سرمایه به فاکتورهای متعددی از جمله رعایت قوانین و مقررات، دانش مالی، اخلاق سرمایه گذاری، روان شناسی، تحلیل مناسب و اتخاذ استراتژی صحیح وابسته است و همه این عوامل در کنار هم یک سرمایه‌گذاری موفق را تشکیل می دهند و لیگ ستارگان بورس یکی از راه های آموختن مجموعه ای از این توانمندی‌ها است.   


وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه به توانمندی‌های متعدد نیاز دارد، افزود: بازار سرمایه در هر شرایطی استراتژی خاص خود را می‌طلبد و استفاده از توانایی‌ها به تجربه نیاز دارد، البته قطعا علم نیز جایگاه خود را دارد.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر