26 شهريور 1398 - 09:13
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

بازار ارز به سمت آرامش در حرکت است

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به وضعیت بازار ارز گفت: آرامش نسبی بر بازار حاکم شده است.
کد خبر : ۱۰۴۲۵۹
ارز

محسن بیگلری در گفتگو با ایبِنا با اشاره به رویه فعلی بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز و سکه، گفت: خوشبختانه ثبات نسبی بر بازار حاکم شده، از این نظر شیوه مدیریت فعلی مورد تایید است.


نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتظار می رود بازار ثباتی نسبی در حوزه قیمت ها تجربه کند، افزود: همانگونه که نرخ ها با نوسانات ارزی در بازارهای موازی درگیر رشد قیمت شده اند، اکنون با سراشیبی قیمت ها باید به سمت کاهش میل کنند.


وی با تاکید بر اینکه واگذاری اختیارات ساماندهی ارزی به بانک مرکزی مهم ترین تصمیم در شرایط فعلی بوده است، تصریح کرد: دولت باید با تیمی متحد در زمینه سایر بازارها نیز از تجربه بانک مرکزی استفاده کرده تا آرامش نسبی را بر بازار حاکم کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در شرایط فعلی باید تلاش ها برای رسیدن نرخ ارز به کانال ۸ هزار تومان صورت بگیرد، گفت: هر چند روند نزولی نرخ ارز رضایت بخش است، اما شکستن حباب قیمتی نیز واجب است.


بیگلری ادامه داد: خوشبختانه ایجاد شبکه مالی جایگزین سوئیفت میان ایران و روسیه مهم ترین اقدامی بوده که می تواند از نوسانات ارزی نیز جلوگیری کرده و به استمرار مراودات با کشورهای دیگر نیز بیانجامد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بانک مرکزی باید از همه ظرفیت های موجود در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی کشور و کاهش هر چه بیشتر تاثیرپذیری اقتصاد از نوسانات ارزی استفاده کند، گفت: حذف تدریجی دلار از مراودات خارجی نیز اقدامی است که می تواند اقتصاد کشور را بیمه کند.


عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: روند فعلی در حوزه ثبات بازار ارز و سکه نشان می دهد که بازار به سمت آرامش در حرکت است.

برچسب ها: بازار ارز حباب
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر