03 مهر 1398 - 09:14
آرگون در گفتگو با ایبِنا؛

تحریم دوباره بانک مرکزی، محدودیت بیشتری بر ایران اعمال نخواهد کرد

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت:تحریم دوباره بانک مرکزی با توجه به اعمال محدودیت‌های قبلی، تاثیر چندانی بر بازارهای مختلف نخواهد داشت و محدودیت بیشتری را بر ایران اعمال نمی‌کند.
کد خبر : ۱۰۵۱۷۱
تحریم بانک مرکزی

عباس آرگون در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تاثیر تحریم دوباره بانک مرکزی بر بازارهای مختلف با بیان این مطلب افزود: من فکر می‌کنم تحریم‌های قبلی تاثیر خود را گذاشته و تحریم‌های جدید نمی‌تواند تاثیرات تحریم‌ها و محدودیت‌ها را بیشتر کند.


وی ادامه داد: آمریکایی‌ها تلاش کرده‌اند تا در ماه‌های گذشته هر بار نهادهای مختلف را در قالب طبقه‌بندی‌های مختلف از جمله تروریسم، موشکی یا پولشویی تحت تحریم قرار دهند ولی می‌بینیم که دیگر این موضوع بر بازارها تاثیر قابل توجهی ندارند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد: تحریم‌های قبلی تا بیشترین حد ممکن محدودیت بر ایران اعمال کرده بودند و با اعمال هر تحریم و ممنوعیت جدیدی، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و تحریم‌ها آثار خود را تاکنون نشان داده‌اند.


آرگون با بیان اینکه اعمال تحریم‌های دوباره علیه بانک مرکزی جنبه تبلیغاتی و روانی دارد، افزود: پیش از این نیز بانک‌های خارجی روابط کارگزاری با بانک‌های ایرانی یا بانک مرکزی نداشتند و اعتبارات اسنادی بین آنها رد و بدل نمی‌شد. تحریم مجدد بانک مرکزی نیز در قیاس با تحریم‌های قبلی تاثیر قابل توجهی نخواهد داشت.


وی درباره تاثیر این تحریم جدید بر فعالیت سازوکار تسهیل تجارت ایران و اروپا (اینستکس) نیز اظهار داشت: هنوز این سازوکار شکل جدی و واقعی به خود نگرفته و هنوز نمی‌دانیم که اساسا تا چه اندازه‌ای ظرفیت دارد.


نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران ادامه داد: باید ابتدا به سمتی برویم که اینستکس ظرفیت خود را افزایش داده و تنها برای غذا و دارو نباشد و همچنین بتوان پول نفت ایران را از طریق آن مبادله کرد. در این صورت اینستکس از حالت شعاری خارج شده و شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر