28 مهر 1398 - 17:40

آزمایشگاه فین تک افتتاح شد

آزمایشگاه فین تک شرکت ارتباط فردادر دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.
کد خبر : ۱۰۷۴۳۸
آزمایشگاه فین تک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آزمایشگاه فین‌تک، یکشنبه ۲۸ مهر ماه ۹۸ با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد. این آزمایشگاه با هدف ارائه خدماتی از جمله فضای استقرار، آموزش و زیرساخت‌های نوین مبتنی بر فناوری‌های مالی به دانشجویان و با تمرکز بر حوزه‌های فین‌تک، بلاک‌چین، هوش تجاری، سرویس‌های تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و سرویس‌های ابری راه‌اندازی شده است.


در این بازدید سورنا ستاری راه‌اندازی آزمایشگاه فین تک را اقدامی مثبت عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری و آشنایی دانشجویان با صنعت فناوری‌های مالی بسیار ارزشمند است و می‌تواند به توسعه کسب و کارهای فین تکی و رفع نیازهای شهروندان در صنایع مالی و بانکی منجر شود.


راه‌اندازی آزمایشگاه فین‌تک یکی از برنامه‌های توسعه‌ خدمات مرکز نوآفرینی فردا (فینووا) برای ایجاد ارتباط مستمر با دانشگاه است و افتتاح این آزمایشگاه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ فعالیت فینووا در سال ۹۸ خواهد بود. در همین راستا فینووا قصد دارد با کمک شرکت ارتباط فردا و انتقال امکانات خود به فضای دانشگاه، در شناسایی و جذب تیم‌های نخبه موثر واقع شده و در سطح دانشگاه نیز قابلیت‌ها و عملکرد خود را به خوبی نشان دهد. 


آرین افشار، مدیر فینووا درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری این مرکز  گفت: ما روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با سبد سرمایه‌گذاری فینووا ایجاد کرده‌ایم که شامل مواردی نظیر اعتبارسنجی، رگولاتوری، وام‌دهی، تامین مالی جمعی، پردازش اطلاعات بازار سرمایه و معاملات الگوریتمی، مباحث مرتبط با بلاک‌چین به‌ویژه در بخش رمزارزها، دسته‌بندی کاربران و شناخت مشتری در بخش احراز هویت است.


وی افزود: هم اکنون ۳ تیم جذب شده که در حوزه AI و BI در این آزمایشگاه مشغول هستند و تیم‌های جدید می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند؛ حداقل یک نفر از اعضا باید عضو دانشکده امیر کبیر باشد و تیم‌ها باید دوره شتابدهی را پس از موفقیت و گذراندن دوره آزمایشی به صورت جدی وارد بازار کسب و کار خواهند شد. دانشجویان و تیم‌های علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به سایت فینووا و تکمیل و ارسال فرم درخواست استقرار در آزمایشگاه، از خدمات فینووا در این بخش بهره‌مند شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر