دم خروس آمریکایی‌ها در سیاست‌های علیه ایران!

رویکرد دروغ‌پردازانه آمریکایی‌ها در مواجهه با سیاست‌هایی که علیه ایران اتخاذ می کنند، شرایط را برای نمایش‌های پوپولیستی هم دشوار کرده است.
کد خبر : ۱۰۷۹۵۸
تحریم

به گزارش ایبِنا، خزانه‌داری آمریکا همزمان با راه‌اندازی مکانیزم جدیدی تحت عنوان "تسهیل مبادلات انسان‌دوستانه با ایران"، قواعد سختگیرانه جدیدی در برابر فعالیت‌های مالی ایران به کار گرفت!


براساس گزارش اسپوتنیک، شبکه اجرایی جرائم مالی خزانه‌داری آمریکا همزمان با راه‌اندازی مکانیزم جدید برای تسهیل مبادلات انسان‌دوستانه با ایران، با استناد به بند ۳۱۱ "قانون میهن‌پرستی"، قواعد سختگیرانه جدیدی برای محافظت از نظام مالی آمریکا در برابر آنچه "فعالیت‌های مالی مخرب ایران" خوانده، به کار گرفته است.


وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای از راه‌اندازی یک مکانیزم جدید برای مبادلات انسان‌دوستانه با ایران خبر داد؛ این در حالی است که شبکه اجرایی جرائم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا که یکی از اداره‌های وزارت خزانه‌داری این کشور است نیز در بیانیه‌ای جداگانه با این ادعا که ایران جزو قلمروهای قضایی "ایجاد کننده نگرانی‌های عمده" در زمینه پولشویی است از اعمال قواعدی موسوم به "تدابیر خاص نوع ۵" علیه ایران خبر داد.


تدبیر خاص نوع ۵ به شبکه اجرایی جرائم مالی اجازه می‌دهد در صورتی که تشخیص دهد حساب کارگزاری یا حساب payable-through که قرار است برای یک بانک خارجی یا به نیابت از آن افتتاح شود به نحوی با یک قلمرو "ایجادکننده نگرانی‌های پولشویی" مرتبط است، برای افتتاح آن حساب‌ها در داخل آمریکا محدودیت‌هایی اعمال کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها