05 آبان 1398 - 12:10
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس :

درآمدهای مالیاتی صرف هزینه های جاری می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد : بر اساس برنامه ریزی دولت، قرار است که درآمدهای مالیاتی صرف هزینه های جاری و درآمدهای نفتی هزینه اجرای طرحهای عمرانی در کشور شود.
کد خبر : ۱۰۸۰۷۲
علی قربانی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، علی قربانی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای ارائه لایحه بودجه دو سالانه به مجلس، گفت: بررسی و تصویب بودجه دو سالانه یا سه سالانه در بسیاری از کشورهای پیشرفته اجرایی شده، زیرا نظام بودجه ریزی سالیانه دچار نواقص و مشکلاتی است، از این رو دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که لایحه بودجه به صورت دو سالانه ارائه شود.


جداسازی اعتبارات عمرانی و جاری در لایحه بودجه سال ۹۹


نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه مجلس، با اشاره به تصمیمات صورت گرفته از سوی دولت برای جداسازی اعتبارات عمرانی و جاری در لایحه بودجه سال ۹۹، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی دولت، قرار است که درآمدهای مالیاتی صرف هزینه های جاری و درآمدهای نفتی هزینه اجرای طرحهای عمرانی در کشور شود.


تفکیک و جدا کردن درآمدهای مالیاتی و نفتی کار سختی است


وی ادامه داد: به نظر من تفکیک و جدا کردن درآمدهای مالیاتی و نفتی کار سختی است و مجلس از ابتدا معتقد بود که در نظام بودجه ریزی باید وابستگی کشور به نفت قطع شده و هزینه کرد از طریق درآمدهای مالیاتی باشد.


دولت با کسری درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی برداشت می کند


قربانی تصریح کرد: من معتقدم که درآمدهای مالیاتی و نفتی غیرقابل تفکیک است، زیرا وقتی دولت با کسری بودجه مواجه شود، عملا از منابع دیگر از جمله درآمدهای نفتی استفاده خواهد کرد.


وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی باید در بودجه ۹۹ قطع شود


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پیشنهاد مجلس به دولت این بود که در لایحه بودجه سال ۹۹، وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی قطع شده و درآمدهای نفتی برای حمایت از بخش خصوصی و طرح های کلان به صندوقی واریز شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر