استیضاح ترامپ چطور می‌تواند به ریاست جمهوری او پایان دهد؟

روند استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده که ممکن به برکناری او از مقامش بیانجامد با جدیت بیشتری در جریان است. اما آیا این کارزار می‌تواند به ریاست جمهوری او پایان دهد؟
کد خبر : ۱۰۸۹۳۹
ترامپ

به گزارش ایبِنا، این فرآیند عمدتا بر این پرسش استوار است که آیا دونالد ترامپ، به شکل غیرقانونی از نفوذ در اوکراین استفاده کرده تا بخت پیروزی‌اش را در انتخابات پیش رو افزایش دهد یا خیر؟


ترامپ متهم شده که به رییس جمهوری اوکراین فشار آورده تا مدارکی علیه پسر جو بایدن، رقیب اصلی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فراهم کند و به این ترتیب به حیثیت بایدن در انتخابات ضربه بزند.


قانون ایالات متحده تصریح می‌کند که استفاده از هر نهاد و دولت خارجی برای پیروزی در انتخابات از سوی نامزدها ممنوع است. گرچه فرآیند استیضاح دونالد ترامپ هنوز در ابتدای راه است، اما نخستین سخنرانی در این باره روز پنج‌شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شد.


بسته به آنچه در راه است، سنای ایالات متحده می‌تواند ترامپ را در روزهای پیش رو استیضاح کند و اگر در مرحله نخست ۵۱ درصد نمایندگان به استیضاح رای بدهند این فرآیند به جریان می‌افتد و اگر در نهایت بیش از دو سوم، یا ۶۷ درصد نمایندگان سنا به محکومیت وی رای دهند، او از سمت خود برکنار و معاونش جایگزین وی می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر