05 آذر 1398 - 15:33

دارندگان بیش از یک میلیارد ثروت، سبد حمایتی نمی‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: کسانی که بیش از یک میلیارد تومان دارایی دارند، سبد حمایتی نمی‌گیرند.
کد خبر : ۱۰۹۰۹۳
محمد شریعتمداری

به گزارش ایبِنا، محمد شریعتمداری بیان داشت: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم درآمد جامعه در گام اول ۱۸ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد کمک هزینه معیشتی کرده و از ۵۵ هزار تومان برای خانوار یک نفره تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای ۵ نفره و بیشتر پرداخت شده است.


وی افزود: با همکاری وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، کد دستوری #۶۳۶۹* ایجاد شده و کسانی که فکر می‌کنند استحقاق دریافت سبد معیشتی خانوار دارند، از طریق این کد دستوری تقاضای خود را وارد و کد رهگیری دریافت کنند تا بررسی‌های لازم انجام شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که تقاضای خود را در این کد دستوری ارائه می‌کنند، اگر شرایط لازم را داشته باشند و جزء طبقه‌های متوسط و کم درآمد قرار گیرند از زمان آغاز طرح حمایتی مبالغ را دریافت می‌کنند.


شریعتمداری گفت: کسانی که توان مالی مناسبی دارند و با معیارهای موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود که واجد شرایط نیستند و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.


وی گفت: ۶۰ میلیون نفری که سبد کمک معیشتی گرفته اند، با بررسی اطلاعات مالی انجام شده و آنهایی که مثلاً دارای ملک بیشتر از یک میلیارد تومان بوده‌اند یا درآمدهای دیگری دارند و افرادی که خودرو بیش از ۵۰۰ میلیون تومان یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، در جمع افراد با تمکن مالی قرار می‌گیرند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری خوبی با وزارت تعاون داشته و سه اپراتور به اپراتور تلفن همراه مشکلی نداشتند و فقط در مورد یک اپراتور با مشکل فنی مواجه شد که آن مشکل هم برطرف شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر