05 آذر 1398 - 16:46
رییس اتاق تعاون ایران مطرح کرد؛

دیدار با رهبر انقلاب تجدید حیاتی برای تعاونی‌ها بود

رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه دیدار با رهبر انقلاب تجدید حیاتی برای تعاونی‌ها بود، اعلام کرد: سند توسعه بخش تعاون با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بزودی آماده و در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۰۹۰۹۷
بهمن عبدالهی

به گزارش ایبِنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران در دیدار روسا و مدیران اتاق‌های تعاونی کل کشور با مدیرگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه هفته گذشته جمعی از تعاونگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور دیداری با مقام معظم رهبری داشته‌اند گفت: چند سالی بود که مقام معطم رهبری ذکری از تعاون در صحبت‌های خود نداشتند و برای آنکه تاکیدات بیشتری بر تعاون صورت گیرد این دیدار محقق شد.


رییس اتاق تعاون ایران گفت: در این جلسه با تاکید بر اهمیت بخش تعاون و مزایای آن فرصت خوبی بود تا تجدید حیاتی برای بخش تعاون صورت گیرد. عبداللهی اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور تمامی اقشار جامعه در خواست دیدار با مقام معظم رهبری را داشتند، اما ما توانستیم بعد از یک سال پیگیری و همکاری مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری این دیدار انجام شود.


وی با اشاره به اینکه در این جلسه مطالب و محورهای اصلی را مطرح کردیم گفت: ما در این دیدار توانستیم محورهای اصلی بخش تعاون را مطرح کنیم و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شنونده خوبی هستند تمامی صحبت‌های بنده و ۱۰ نفر از فعالان اقتصادی را با دقت گوش دادند.


رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه ما در اتاق تعاون باید اقدامات بسیار زیادی را پیگیری می‌کردیم گفت: در مورد واگذاری‌ها اجرای عملیات سند توسعه بخش تعاون و حوزه‌های مختلفی که تاکنون اجرایی نشده از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بخش تعاون آن را پیگیری کند.


عبداللهی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به تمامی وزرا و دست اندرکاران بخش اقتصاد باید هرچه سریع‌تر اجرایی شدن سند توسعه بخش تعاون انجام شود. رییس اتاق تعاون ایران تاکید کرد: از دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده که برنامه جامع اقدام ملی توسعه تعاون که قرار است با مشارکت‌های مردمی انجام شود هر چه سریع‌تر آماده شود.


این مقام مسئول در بخش تعاون افزود: در شرایط حاضر فرصت خوبی برای حضور پُر رنگ‌تر بخش تعاون فراهم شده و ما به عنوان یک طرح غیر دولتی در حوزه تعاون چنین فرصت تاریخی را باید غنیمت بشماریم و از آن در جهت توسعه و ارتقا کمی و کیفی استفاده کنیم.


وی افزود: به کارگیری افراد خبره و متخصص در این حوزه باید در اولویت قرار بگیرد و ما موظف هستیم بنیان کار را در این حوزه قرار دهیم و برای اجرایی شدن هرچه بهتر فعالیت‌های تعاون اقدامات لازم را انجام دهیم.


رییس اتاق تعاون ایران توضیح داد: بخش تعاون درحال آماده باش کامل است تا هرچه سریع‌تر بتواند سند توسعه تعاون را به مرحله اجرایی برساند. عبداللهی درباره آخرین وضعیت واگذاری‌ها هم گفت: بخش تعاون در این حوزه آماده است و تمامی دستگاه‌های اقتصادی هم در این جلسه برای اجرایی شدن هرچه بهتر این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند.


ماشاالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون ایران نیز در مراسم دیدار رییس اتاق تعاون ایران با مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، روسای اتاق های تعاون کشور و مدیران عامل اتحادیه ها، با بیان اینکه در قانون اساسی تمامی کارها به مردم واگذار شده است، گفت: طبق قانون اساسی مردم خود حق انتخاب و فعالیت برای تمامی اقدامات را دارند، اما متأسفانه در اقتصاد ایران هیچ خبری از فعالیت‌های مردم نیست و ما در این حوزه ضعف بسیار زیادی داریم.


وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای حضور و فعالیت مردم در اقتصاد تاکید بسیار زیادی داشته است بنابراین تغییر رویکرد جدی در این بخش ضروری است و باید ریل بازگردد و کارها و فعالیت‌های اقتصادی به مردم واگذار شود. دبیرکل اتاق تعاون ایران درباره واگذاری‌ها گفت: بدون هم اندیشی نمی‌شود وارد این حوزه شد و ما به عنوان دستگاه حاکمیتی باید حداکثر همکاری‌ها را در این بخش داشته باشیم.


عظیمی یادآور شد: واگذاری‌ها و اجرای سهمیه آن می‌تواند زمینه‌ساز توسعه بخش تعاون شود. وی درباره سند جامع توسعه تعاون هم گفت: طبق این سند ۱۰۰ ماموریت برای بخش تعاون وجود داشته که بخش عمده‌ای از آن‌ها روی زمین مانده؛ بنابراین باید با هم فکری و همکاری تمامی اعضای بخش تعاون بتوانیم این ماموریت را به درستی اجرا کنیم.


دبیرکل اتاق تعاون ایران بیان کرد: باید به خودمان و توانمندی‌هایمان اعتماد داشته باشیم چراکه ما می‌توانیم با اتکا به توانمندی‌های خود و با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر به این اصل و سند دست پیدا کنیم.


عظیمی یادآور شد: باید حق تعاون را از نظام ملی گرفت چراکه اقتصاد کشور بدون تعاون و بخش خصوصی رشد نمی‌کند. وی توضیح داد: باید با همکاری و هم فکری تمامی اعضای تعاون به سهم ۲۵ درصدی‌مان از اقتصاد کشور دست یابیم و طی دیداری که هفته گذشته با مقام معظم رهبری داشتیم به این هدف بزرگ و جامع دست یابیم.


دبیرکل اتاق تعاون ایران ابراز داشت: باید دیدار اخیر و تأکیدات مقام معظم رهبری بر تعاون را الگوی خود قرار دهیم و بتوانیم گام‌های بزرگ‌تر و جامع‌تر در این بخش برداریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر