10 آذر 1398 - 11:13
رییس سازمان حسابرسی:

بانک‌های اسلامی برای جذب منابع محدودیت جغرافیایی ندارند

رییس سازمان حسابرسی می‌گوید بانک‌های اسلامی با محدودیت مرزهای جغرافیایی برای جذب منابع مالی مواجه نیستند و دید ابزارهای مالی اسلامی جهانی است.
کد خبر : ۱۰۹۲۱۸
موسی بزرگ اصل

به گزارش خبرنگار ایبِنا، موسی بزرگ اصل امروز در پنجمین همایش انجمن مالی اسلامی با موضوع بازار مالی اسلامی، رونق تولید، چالش ها و راهکارها، اظهار داشت: موضوع مهمی است و من چندین سال درباره موضوع حفظ ارزش پول مطالعاتی داشتم، خوشبختانه حاصل فقه پویا است و امروز راه حلی برای آن ارائه شده است.


وی ادامه داد: حسابداری و حسابرسی اسلامی پیش از این از نظر نظری و کاربردی مطرح شده و از بُعد نظری تفاوتی که با کشورهای غربی داریم، بحث نظری سود است. در اسلام، مسلمانان به دنبال حداکثرسازی سود نیستند زیرا سود متناسب با شرایط و اهداف محیط اقتصادی تعیین می شود.


رییس سازمان حسابرسی تصریح کرد: در بُعد کاربردی نیز سال ها است که سازمان حسابداری و حسابرسی اسلامی در بحرین شکل گرفته که ما نقشی در آن نداریم و دو مرکز تدوین استاندارد و کمیته شریعت دارند که مختص بررسی پیچیدگی‌ها و تفاوت‌های معاملات در فقه شیعه و سنی است.


بزرگ اصل افزود: بانک‌های اسلامی همچنین با عدم محدودیت مرزهای جغرافیایی برای جذب منابع مالی مواجه هستند و دید ابزارهای مالی اسلامی جهانی است. به همین دلیل وقتی یک بانک اسلامی قصد جذب منابع در سطح بین المللی دارد، تکلیف مشخصی دارد و هیات استانداردهای حسابداری، استانداردهای لازم را ایجاد می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر