12 آذر 1398 - 12:40

۳ هزار صورت مالی بخش عمومی در خزانه‌داری تهیه شد

خزانه‌دار کل کشور با بیان اینکه ۳ هزار صورت مالی بخش عمومی در خزانه‌داری کل کشور تهیه شد گفت: باید تلاش کنیم تا آماده سازی این صورت‌های مالی توسط دیوان محاسبات انجام شود.
کد خبر : ۱۰۹۳۰۹
اکرمی

به گزارش ایبِنا، رحمت الله اکرمی خزانه‌دار کل کشور در مراسم روز حسابدار گفت: به دنبال آن هستیم تا همه افرادی که در حرفه حسابداری و حسابرسی بخش عمومی و خصوصی فعال هستند دور هم جمع شوند. وی افزود، همه حسابداران اعم از بخش خصوصی و عمومی باید در حوزه مالیه عمومی پاسخگو باشد.


اکرمی گفت: برای پیاده‌سازی حسابداری مبتنی بر عملکرد راهی جز استفاده از قیمت تمام شده نداریم که لازمه آن استفاده از حسابداری تعهدی و غیرنقدی است. خزانه‌دار کل کشور افزود: سال قبل از این وضعیت این جلسه با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد و آقای دژپسند تاکید کرد بایستی حسابداران بخش خصوصی و عمومی در یک جلسه مشترک دور هم جمع شوند.


وی با اشاره به انتقادهای مطرح شده از جامعه حسابداران گفت: انتقاد کردن مانع از انجام این کار مشترک نخواهد شد و دولت برای انجام بحث و گفتگو برای حل و فصل چالش‌های این حوزه مصمم است. اکرمی با بیان اینکه ۳ هزار صورت مالی بخش عمومی در خزانه‌داری کل کشور تهیه شده است گفت: باید تلاش کنیم تا آماده سازی این صورت های مالی توسط دیوان محاسبات کشور انجام شود.


خزانه دار کل کشور گفت: پیش از این حسابداران بخش خصوصی جلسه جداگانه تشکیل می دادند و علیه دولتی ها صحبت می کردند، همچنین حسابرسان دولتی نیز جلسه تشکیل داده و علیه حسابداران بخش خصوصی سخن می گفتند.


اکرمی تاکید کرد: مگر می شود خودمان در حسابرسی منفعت داشته باشیم و بخواهیم به وسیله آن نظارت انجام دهیم؟


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر