20 آذر 1398 - 18:03
مدیرعامل دیجی کالا :

۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه تجارت الکترونیک نیاز است

مدیرعامل دیجی کالا اعلام کرد : در طول یکسال اخیر باید حدود ۱ تا ۲ میلیارد دلار در حوزه تجارت الکترونیک سرمایه گذاری صورت می گرفت.
کد خبر : ۱۰۹۶۰۲
حمید محمدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حمید محمدی، در نشست بررسی وضعیت تجارت الکترونیکی ایران با اشاره به گزازش نیم سال اول سال ۹۸ گفت: دیجی کالا پرمخاطب‌ترین فروشگاه آنلاین ایران و خاورمیانه با ۲۰ میلیون بازدید ماهانه و بازدید روزانه ۴.۱ میلیون نفر به شمار می‌رود؛ به صورت روزانه ۲۰۰ هزار کلا از دیجی کالا سفارش داده می‌شود و متوسط ارزش هر سبد خرید سفارش از دیجی کالا ۴۱۸ هزار تومان است.


وی ادامه داد: رشد فروش مبلغی کالای فروخته شده توسط دیجی کالا از سال ۹۰ تا ۹۸ به صورت سالانه در حدود ۱۱۱ درصد بوده که انتظار داریم تا پایان سال جاری و در انتهای گزازش نیمسال دوم دیجی کالا این رقم با رشد بیشتری مواجه شود.


تعداد تراکنش‌های آنلاین در سال ۹۷ نسبت به محمدی افزود: سال ۹۶ با رشد بزرگی روبرو بوده و به رقم ۱.۱ میلیارد رسیده که نشان می‌دهد با رشد تجارت الکترونیکی، شبکه پرداخت الکترونیک نیز در حال رشد است.


وی با اشاره به میزان فروش در بخش مارکت پلیس دیجی کالا خاطر نشان کرد:  هر فروشنده فعال در بخش مارکت پلیس دیجی کالا در نیمه اول سال ۹۸ به طور میانگین ۲۳ میلیون تومان فروش داشته و یک فروشنده در مرداد ماه ۹۸ توانست تا رکورد ۲۰ میلیارد تومان فروش در یک ماه را کسب کند.


مدیرعامل دیجی کالا با بیان این که پرداخت حوزه مهمی برای دیجی کالا بوده و در همین زمینه نیز با دیجی پی به صنعت فین تک ورود کرده است، درباره وضعیت پرداخت سفارش‌های دیجی کالا اظهار داشت: بالغ بر ۵۰.۹ درصد خریدهای دیجی کالا با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی پرداخت می‌شود و از سویی دیگر ۴۸.۷۴ درصد از سفارش‌ها از طریق روش پرداخت در محل و دستگاه کارتخوان پرداخت می‌شود؛ سهم پرداخت به صورت نقدی از خریدهای دیجی کالا ۰.۲۳ درصد است و ۰.۱۸ از خریدها با کارت هدیه دیجی کالا پرداخت می‌شود.


محمدی با اشاره به ناکافی بودن سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک گفت: در طول یکسال اخیر باید حدود ۱ تا ۲ میلیارد دلار در حوزه تجارت الکترونیک سرمایه گذاری می‌شد تا رشد حاصل شود و سهم بازار خرده فروشی و ... رشدهایی حاصل شود اما سرمایه گذاری‌ها محدود است و از سویی دیگر سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد و نوسانات نرخ ارز کسب و کارهای اینترنتی را با مشکل مواجه کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر