نیمی از تجارت ایران و روسیه با ارز ملی انجام می‌شود

نماینده تجارت فدراسیون روسیه اعلام کرد : سهم تسویه حساب های متقابل بین روسیه و ایران در ارزهای ملی از ۵۰ درصد فراتر رفته است.
کد خبر : ۱۱۰۰۹۴
پرچم ایران و روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، رستم ژیگانشین نماینده تجارت روسیه در ایران، گفت: سهم تبادل حساب های متقابل بین روسیه و ایران با استفاده از ارزهای ملی از ۵۰ درصد فراتر رفته است.


پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که مسکو و تهران توافق کرده اند که کار را برای گسترش پرداختهای مستقیم با ارزهای ملی گسترش دهند. رئیس جمهور ایران، حسن روحانی به نوبه خود، گفت که استفاده از ارزهای ملی به گسترش روابط کمک می کند؛ عبدالناسر همتی رئیس بانک مرکزی ایران، اظهار داشت که دو کشور در حال دور شدن از استفاده از دلار هستند.


ژیگانشین با اشاره به رشد گردش حساب های متقابل در ارزهای ملی گفت: اگر در سال ۲۰۱۸ با ارزهای ملی حسابذهالی مالی کمی بیشتر از ۴۰٪ بوده باشد، پس در سال ۲۰۱۹ جاری این رقم از ۵۰٪ فراتر می رود.


وی با اشاره به رشد گردش حساب های متقابل ارزهای ملی گفت: موضوع استفاده از ارزهای ملی برای تجارت و همکاری اقتصادی بین روسیه و ایران مهم است.


نماینده تجارت روسیه در تهران همچنین با اشاره به گردش مالی تجارت دو کشور خاطرنشان کرد: در ده ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته و بالغ بر ۱.۶۷ میلیارد دلار بوده که این در حال نزدیک شدن به گردش مالی برای کل سال گذشته است. در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۷ میلیارد دلار گردش مالی بین دو کشور بوده است.


به گفته وی، از طرف روسیه، بخش عمده صادرات روغن آفتابگردان، ذرت، جو، گوسفند است و علاوه بر محصولات کشاورزی الوار، تجهیزات الکتریکی، فولادی، حمل و نقل ریلی را در بر می گیرد.


رستم ژیگانشین خاطرنشان کرد: پنیرهای یخ زده، خیار، گوجه فرنگی، کیوی، کلم، انگور، میوه های خشک، کشمش، پسته و سایر سبزیجات و میوه ها از ایران به روسیه تحویل داده می شوند.


برچسب ها: ایران روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر