25 دی 1398 - 13:32

مرکز ماهر نفوذ به وزارت ارتباطات را تکذیب کرد

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای امنیتی اطلاعیه‌ای را در خصوص ادعای هک و نفوذ به وب‌سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر و تاکید کرد که هیچگونه نفوذی انجام نشده است.
کد خبر : ۱۱۰۶۴۹
هکر

به گزارش ایبِنا، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای امنیتی در سطح ملی) در خصوص ادعای هک و نفوذ به وب‌سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاعیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:


در ساعات اولیه بامداد روز ۲۲ دی ۹۸ ادعایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دیفیس شدن برخی از زیردامنه‌های ict.gov.ir از سوی یک گروه هکری مطرح شد. با تکیه بر همکاران، ابزارها و فناوری‌های مورد استفاده، در چند دقیقه موضوع توسط مرکز ماهر رصد شد و مشخص شد که مهاجم با سواستفاده از یک فرم گزارش‌دهی، اقدام به بارگزاری یک فایل متنی در وبسایت نموده است. این موضوع در همان زمان پیگیری شده و محدودیت‌های لازم بر این قابلیت گزارش دهی اعمال شد.


در این رویداد هیچگونه نفوذ و دسترسی غیرمجاز ویا اعمال تغییری در محتوای وبسایت صورت نگرفت. لازم به به توضیح است این قابلیت بارگذاری فایل صرفا اجازه بارگذاری فایل‌های بی خطر جهت ارائه خدمت به کاربران را ارائه می نمود. از سوی دیگر ادعای مطرح شده درخصوص از دسترس خارج شدن وبسایت پس از این رخداد نیز مطلقا صحت نداشته و دسترسی با وبسایت بطور پیوسته برقرار بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر