02 بهمن 1398 - 13:19

ایران کیش از پرداخت مبتنی بر کد QR رونمایی کرد

در بازدید مدیرعامل و معاونین بانک تجارت از شرکت کارت اعتباری ایران کیش خدمت پرداخت مبتنی بر کدهای QR توسط ایران کیش رونمایی و درباره وضعیت این شرکت توضیحاتی ارائه شد.
کد خبر : ۱۱۰۹۰۰
ایران کیش

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شرکت کارت اعتباری ایران کیش در بازدید رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک تجارت و معاونین این بانک از راهکار پرداخت با کدهای دو بعدی QR رونمایی کرد؛ در جریان این رونمایی، پیمان طبری، مدیرعامل ایران کیش راهکار پرداخت دو بعدی ایران کیش با استفاده از کد QR یکبار مصرف و دستگاه‌های بروزرسانی شده این شرکت را برای مدیرعامل بانک تجارت تشریح کرد و تاکید کرد که ایران کیش برای این راهکار برنامه‌ای جدی دارد که با حمایت بانک تجارت انتظار می‌رود تا مورد استقبال مشتریان قرار گیرد.


مدیرعامل ایران کیش در خصوص راهکار پرداخت با کدهای دو بعدی نیز تصریح کرده با استفاده از این ابزار فرایند پرداخت به خصوص در زمینه پیک‌های ارسال تسهیل می‌شود.



در ادامه این نشست، شهره آقابابایی، معاون کسب و کارهای نوین شرکت کارت اعتباری ایران کیش با اشاره به مزایای روش پرداخت با کدهای دو بعدی گفت: توسعه روش پرداخت با کدهای دو بعدی با چالش‌هایی روبرو بود که با رفع موانع و جهت گیری مردم در استفاده انتظار می‌رود مورد توجه مشتریان قرار بگیرد؛ در حوزه امنیت تراکنش با کدهای QR اقدامات متعددی انجام شد و الزامات مورد نظر نهادهای بالادستی در نظر گرفته شده که سبب شده تا زیرساخت ایجاد شده توسط ایران کیش نسبت به نمونه‌های قبلی از امنیت بالاتر برخودار باشد.


وی افزود: این سرویس به نحوی پیاده سازی شده که کاربر بتواند پرداخت مبتنی بر کد QR را از طریق بانک تجارت و ایران کیش به راحتی انجام دهد؛ اصلی‌تربن تفاوت کدهای QR امنیت و سرعت بالاتر در پرداخت است که در این راستا استانداردهایی برای عدم کپی شدن در نظر گرفته شده و مشتریان با اسکن کد دو بعدی یکبار مصرف ایران کیش وارد صفحه پرداخت ایران کیش می‌شود و بدون نیاز به کارت بانکی پرداخت را انجام دهند.


آقا بابایی در خصوص اقدامات ایران کیش برای رمز دوم پویا گفت:  اپلیکیشن و درگاه IPG ایران کیش به سامانه هریم متصل شده و قابلیت ارسال رمز دوم پویا دارد که هم اکنون وارد سامانه هاب شاپرک شده‌ایم. برای فعال سازی رمز دوم پویا بانک تجارت همکاری انجام شد و سامانه USSD ایجاد شد که مورد استقبال مشتریان نیز تا به امروز قرار گرفته است.


وی درباره رشد ایران کیش تاکید کرد: خوشبختانه در آذرماه امسال بعد از افت و خیزها در شبکه پرداخت رشد خوبی حاصل شده و با ایجاد زیرساخت‌ها انتظار می‌رود توسعه پیدا کنیم. در حوزه اپلیکشن پرداختی پات با چندین استارت آپ  همکاری کردیم و ۱۶ سرویس به نرم افزار اضافه شده است. همچنین در حوزه کارتخوان فروشگاهی بر اساس دستورات بانک تجارت،   اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و مجموع عملکرد در این بخش مثبت ارزیابی شده است.


معاون کسب و کارهای نوین ایران کیش با بیان اینکه ایران کیش به دنبال ساماندهی وضعیت کارتخوان‌ها خود است، اظهار داشت: در حال کاهش  کارتخوان‌های دارای تراکنش صفر هستیم و آنها را جمع آوری می‌کنیم.


آقابابایی خاطر نشان کرد:در سال جدید در چند ماهه اخیر طراحی جدیدی بر بستر IPG خودمان داشتیم و رابط کاربری جدیدی در نظر گرفته شد و در حوزه زیرساخت نیز بهبود پیدا کرده که باعث شده تا درگاه پرداخت با مزایا بیشتر باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر