16 بهمن 1398 - 11:00

دپو هزار و ۱۶۷ دستگاه خودرو در گمرک شهید باهنر

مدیرکل گمرک شهید باهنر از دپو هزار و ۱۶۷ خودروی خارجی در این گمرک به منظور تعیین تکلیف خبر داد.
کد خبر : ۱۱۱۳۰۱
خودرو

به گزارش خبرنگار ایبنا، مهدی رضایی در حاشیه بازدید از گمرک شهید باهنر در جمع خبرنگاران با اشاره به دپوی خودروهای وارداتی در گمرکات استان هرمزگان اظهار داشت: در این گمرک هزار و ۱۶۷ دستگاه خودرو وجود دارد که هزار و یک دستگاه آن که همگی خودروی هیوندای النترا است، حقوق و عوارضشان پرداخت شده و پروانه سبز الکترونیکی دریافت کرده‌اند اما طبق مصوبه هیات دولت مهلت قانونی ترخیص تا مورخ ۹۷.۴.۱۶ بود و پس از آن امکان ترخیص شدن از گمرک نداشتند.

به گفته‌ وی، همه امور ترخیص این خودروها انجام شده و با ارز آزاد وارد کشور شده‌اند و آماده ترخیص از گمرک بودند اما به دلیل این که برای ترخیص باید دستگاه‌ «رو رو» تامین می‌شد نتوانستند این دستگاه را برای خروج خودروها از گمرک تامین کنند که دو روز بعد این مصوبه صادر و اعلام شد که دیگر هیچ خودرویی حق خروج از گمرک را ندارد. لذا این خودروها هم که همه حقوق و عوارضشان پرداخت شده بود و پروانه سبز الکترونیکی برای ترخیص از گمرک داشتند، نتوانستند ترخیص شوند و در گمرک شهید باهنر مانده‌اند.

مدیرکل گمرک شهید باهنر اظهار کرد: ۱۶۶ دستگاه دیگر خودروی وارداتی در گمرک باهنر باقی مانده که هیچ گونه امور گمرکی آنها انجام نشده و صاحبان آنها حتی اجازه‌ ثبت اظهارنامه را هم ندارند.

به گفته‌ رضایی، تعداد اندک و انگشت شماری از این ۱۶۶خودروی موجود در گمرک باهنر خودروهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی هستند که از قبل وارد شدند و نباید خارج شوند.


مدیر کل گمرک شهید باهنر گفت: در زمینه این خودروها سازمان جمع آوری اموال تملیکی در حال بررسی و اقدامات لازم است.

برچسب ها: خودرو گمرک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر