29 بهمن 1398 - 17:17
بیگلری:

حذف سود مرکب ضامن احیای تولید است

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت ساماندهی عملکرد بانک ها در حوزه نرخ سود تاکید کرد و گفت: متاسفانه نرخ سود مرکب عامل اصلی عقب گرد بخش تولید و صنعت در کشور شده است.
کد خبر : ۱۱۱۷۱۳

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا بر ضرورت ساماندهی عملکرد بانک ها در حوزه نرخ سود تاکید کرد و گفت: متاسفانه نرخ سود مرکب عامل اصلی عقب گرد بخش تولید و صنعت در کشور شده است.


نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک مرکزی با اجرای قانون حذف سود مرکب می تواند پیشتازی خود در بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به نمایش بگذارد، تصریح کرد:  مجلس نظارت خود را برای اجرای این قانون با جدیت دنبال کرده و اجازه نمی دهد این قانون مهم بلاتکلیف بماند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نجات واحدهای تولیدی در گرو اجرای دقیق مصوبه مذکور از سوی بانک‌ها است، افزود: قرار گرفتن در مسیر رشد اقتصادی باید با مولفه هایی همچون حمایت از بخش مولد کشور همراه باشد در غیر این صورت باید فقط شاهد بنگاه داری بانک ها باشیم.


بیگلری با بیان اینکه باید حامی مردم در شرایط سخت اقتصادی باشیم، گفت: انتظار می رود همان گونه که بانک مرکزی با ساماندهی بازار ارزی از تلاطم های قیمتی در بازارهای موازی نیز جلوگیری کرد در بخش عملکرد شبکه بانکی نیز دست به یک پالایش کلی بزند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: برخی از تسهیلات یک صد میلیونی واحدهای تولیدی و کشاورزان با محاسبه سود مرکب به ۵۰۰ میلیون افزایش پیدا کرده که کمر آنها را شکسته از این رو لازم است تدبیری جدی برای این موضوع صورت بگیرد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس آماده کمک به بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت در جهت ساماندهی وضعیت شبکه بانکی است.


برچسب ها: سود حذف
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر