حزب‌الله؛ مخالف مدیریت بحران مالی بیروت توسط صندوق بین‌المللی پول

حزب الله لبنان با صدور مجوز برای صندوق بین المللی پول به منظور مدیریت بحران مالی این کشور مخالفت کرد اما با مشورت و استفاده از توصیه‌های این نهاد بین‌المللی مشکلی ندارد.
کد خبر : ۱۱۱۹۵۵
حزب الله

به گزارش ایبِنا از رویترز، گروه شیعه تحت حمایت ایران، یکی از احزاب اصلی پشتیبان دولت جدید بیروت است و از صندوق بین المللی پول درخواست مشاوره فنی کرده است نه کمک مالی.


این کشور که با بدهی سنگین دولتی و بحران شدید نقدینگی مواجه است، امروز (سه‌شنبه) دو شرکت بین‌المللی خدمات مالی و بانکداری را به عنوان مشاوران مالی و حقوقی خود در راستای بازسازی بدهی‌های خود منصوب کرد.


لبنان به عنوان یکی از مقروض‌ترین کشورهای جهان، باید در اسرع وقت در مورد چگونگی مدیریت کردن بازپرداخت وام‌های خود از جمله اوراق قرضه ۱.۲ میلیارد دلاری «یوروباند» که موعد آن نهم مارس سر می‌رسد، تصمیم گیری کند.


«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تسلیم شدن برابر ابزارهای امپریالیستی را نمی‌پذیریم و این یعنی مقابل مدیریت بحران توسط صندوق بین المللی پول سر تسلیم فرود نمی‌آوریم. بله هیچ مانعی برای مشورت با این صندوق وجود ندارد و این همان کاری است که دولت لبنان مشغول انجام آن است.


تیمی متشکل از متخصصان صندوق بین المللی پول هفته گذشته و بنا به درخواست دولت لبنان برای ارائه مشاوره فنی، وارد بیروت شدند.


«نبیه بری» رییس پارلمان لبنان، از متحدان حزب الله و یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های این کشور، هفته گذشته در اظهاراتی که انعکاس رویکرد قاسم بود، گفت که لبنان نمی‌تواند خود را تسلیم صندوق بین المللی پول کند زیرا ملت لبنان نمی‌تواند شرایط این صندوق را تاب بیاورد.


دولت لبنان چراغ سبز خود را به شرکت مدیریت دارایی «لازارد» آمریکا به منظور ایفای نقش مشاور مالی و همچنین شرکت حقوقی «Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP» به عنوان مشاور حقوقی بیروت، نشان داد.


لازارد پیش از این به برخی از بزرگ‌ترین دولت های جهان در زمینه بازسازی بدهی‌های دولتی‌شان مشاوره داده است که از جمله آنها می‌توان به آرژانتین، یونان و اوکراین اشاره کرد.


لازارد فرِرز یکی از زیرمجموعه های فرانسوی شرکت لازارد، یکی از موسساتی بود که پس از ناکام ماندن دولت آرژانتین در بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیارد دلاری در بحران سال ۲۰۰۲ این کشور، به بوینس آیرس مشاوره مالی داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر