آمریکا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران مجوز صادر کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا جواز انجام معاملات برخی اقلام بشردوستانه را با بانک مرکزی ایران صادر کرد؛ اقدامی که به گفته این نهاد همگام با رسمیت بخشیدن به کانال کمک‌های بشردوستانه سوئیس انجام شده است.
کد خبر : ۱۱۲۰۱۷
وزارت خزانه داری آمریکا

به گزارش ایبنا و به نقل از رویترز، این کانال تازه تاسیس که با اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا از امروز به طور کامل عملیاتی شده است، به شرکت‌ها این اجازه را خواهد داد تا اقلام خوراکی، دارویی و سایر مایحتاج اساسی را به ایران ارسال کنند.


«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هفته گذشته گفت که بسیاری از شرکت‌های خوراکی و دارویی نسبت به استفاده از این کانال ابزار تمایل کردند. این کانال ماه گذشته فعالیت آزمایشی خود را با ارسال محموله دارویی آغاز کرد.


کانال کمک‌های بشردوستانه سوئیس در صدد است تا اطمینان حاصل کند که صادرکنندگان و شرکت‌های تجاری فعال در حوزه خوراکی، دارویی و بخش‌های پزشکی مستقر در سوئیس با بانک مرکزی سوئیس کانال پرداخت امنی دارند که از طریق آن دریافت هزینه اقلام صادراتی به ایران تضمین شده باشد.


غذا، دارو و سایر کالاهای بشردوستانه از تحریم‌های واشنگتن بر ایران که به دنبال خروج «دونالد ترامپ» از برجام در سال ۲۰۱۵ بار دیگر بر تهران اعمال شد، معاف هستند.


با این حال، اقدامات کاخ سفید که تمام فعالیت‌های ایران را از فروش نفت گرفته تا ترابری و عملیات‌های مالی هدف گرفته، مانع از آن شده است تا بسیاری از بانک‌های خارجی با ایران تجارت و داد و ستد کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها