31 فروردين 1399 - 08:01
یک نماینده مجلس با ایبِنا مطرح کرد:

هدفمندکردن ارایه کمک‌های بانکی/ شناسایی اقشار آسیب‌پذیر

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد: باید با شناسایی اقشار آسیب پذیر و هدفمندکردن ارایه کمک‌های بانکی، از هرز رفتن منابع جلوگیری شود.
کد خبر : ۱۱۳۲۲۵
شهباز حسن پور بیگلری

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفتگو با ایبنا، با اشاره به شرایط فعلی کشور و سخت شدن وضعیت زندگی برای برخی افراد، گفت: تداوم ارایه تسهیلات کم بهره و همچنین بخشش سود و جریمه دیرکرد وام ها از مطالبات به حق مردم از دولت است.


نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی باید با ابلاغ بخشنامه های مختلف ضرورت حمایت از مردم را به کارمندان ابلاغ کند، افزود: در این رابطه لازم است گزارش گیری های مستمری از عملکرد بانک ها صورت گرفته و امتیازهایی نیز برای بانک های موفق در این حوزه در نظر گرفته شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت باید با ارایه یارانه به شبکه بانکی آنها را در ارایه تسهیلات کم بهره به مردم در روزهای شیوع کرونا یاری کند، تصریح کرد: دولت می تواند با تزریق منابع مالی به بانک ها از بهره بانکی تسهیلات اعطایی به اقشار نیازمند جامعه بکاهد.


وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون بانک ها همراهی بسیار مناسبی برای انجام امور مردم داشته اند، گفت: استمهال وام ها و اقداماتی از این دست از سوی بانک ها قابل تقدیر است، از اینرو لازم است دولت نیز به تامین هزینه های شبکه بانکی برای ارایه تسهیلات توجه کرده تا مشکلات ناشی از کرونا برای اقشار آسیب پذیر جامعه بیشتر نشود.


حسن پور بیگلری ادامه داد: در شرایط فعلی دولت می تواند با برخوردهای ضربتی با فرارهای مالیاتی تا حدودی به رفع مشکل کمبود بودجه برای کمک به واحدهای تولیدی و حتی اقشار آسیب پذیر کمک کند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با شناسایی اقشار آسیب پذیر و هدفمندکردن ارایه کمک های بانکی از هرز رفتن منابع جلوگیری شود، گفت: دولت باید با ایجاد بانک اطلاعات قوی هر چه سریع تر به رفع دغدغه اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کرده و دست بانک ها را برای تسهیلات دهی باز کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها