25 فروردين 1399 - 14:47

پیش‌نویس استاندارد اصول راهنما برای حمایت از سرمایه‌گذاران

هیات خدمات مالی اسلامی از کلیه فعالان و علاقه‌مندان دعوت کرد نظرات مشورتی خود را در رابطه با پیش‌نویس استاندارد اصول راهنما برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بازارهای سرمایه اسلامی (ED-۲۴) اعلام نمایند.
کد خبر : ۱۱۳۲۶۲
پرتال اسلامی

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت IFSB، هیات خدمات مالی اسلامی در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۰ میلادی اقدام به انتشار پیش‌نویس استاندارد اصول راهنما برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بازارهای سرمایه اسلامی (ED-۲۴) به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی کرد.


این هیات از مقررات‌گذاران، مقامات نظارتی، سازمان‌های بین‌المللی، موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی ([۱] IIFS)، دانشگاهیان و سایر علاقه‌مندان به این حوزه دعوت کرد تا نظرات مشورتی خود را از ۲۷ مارس تا ۲۴ می ۲۰۲۰ همزمان با ۸ فروردین تا ۴ خرداد ۱۳۹۹(به مدت ۶۰ روز) به این هیئت اعلام نمایند.


در واقع تدوین استاندارد در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران در بازارهای سرمایه اسلامی (ICM[۲])، نقش اساسی که این نوع حمایت در توسعه و یکپارچگی بازارهای سرمایه ایفا می‌کند را تصدیق و به رسمیت می‌شناسد. به عبارتی این موضوع که یک سرمایه‌گذار به عملکرد مناسب بازارهای سرمایه اسلامی اعتماد و اطمینان داشته باشد در بلندمدت امری ضروری به خصوص در مقوله‌های بهبود ثبات مالی، رشد، کارایی و نوآوری می‌باشد.


لازم به ذکر است که پیش‌نویس این استاندارد با هدف تعیین حداقل الزامات حمایتی از سرمایه‌گذاران و بهبود وضعیت ثبات مالی در بازارهای سرمایه اسلامی تدوین شده‌است.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.


زینب بیابانی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر