30 فروردين 1399 - 09:26

بازار طلا درگیر رکود تورمی/کاهش نرخ‌ها حتمی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بازگشت نرخ طلا به قیمت قبل خبر داد و گفت: بازار طلا اکنون دچار رکود تورمی است.
کد خبر : ۱۱۳۲۷۳
طلا

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به چرایی افزایش نرخ طلا در هفته های اخیر گفت: در روزهای اخیر با توجه به اینکه بازار مسکن و بازارهای مشابه به رکودی نسبی دچار شد بازار طلا قوت گرفت که این خود به رشد قیمت ها در آن دامن زد.


نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر چه بازار طلا اکنون دچار رکود تورمی است، افزود: در ماه ها و هفته های اخیر نقدینگی های سرگردان بیشتر به سمت کالاهایی که راحت تر می توان خرید و فروش کرد حرکت کرده اند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه افزایش نرخ طلا علت اقتصادی ندارد، تصریح کرد: در چنین شرایطی علت این نوع نوسانات سیاسی بوده و به همین جهت نیز ناپایداری آن ها بیش از پایداری است.


وی با بیان اینکه قیمت طلا در بازار کاذب بوده و به صورت حبابی افزایش یافته است، گفت: قطعا و یقینا نرخ طلا در بازار تغییر خواهد کرد و این تغییرات به طور حتم در مسیر افزایشی نخواهد بود بلکه در جهت رسیدن به قیمت واقعی و کاهشی سوق پیدا خواهد کرد.


یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه اگر افزایش قیمت ها بر اثر چرخش اقتصادی باشد امید بستن به کاهش آن اشتباه است، افزود: در شرایط کنونی چرخش اقتصادی فرمان به رشد قیمت طلا نداده از این رو کاهش نرخ ها حتمی است.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نرخ ارز نیز با تحریم های جدید درگیر افزایش نسبی می شود، تصریح کرد: در همین رابطه بارها مشخص شده که مولفه های سیاسی دخیل در رشد نرخ ها پایدار نیستند.


وی ادامه داد: تجربه در مورد ارز و طلا ثابت کرده که حباب ها از بین خواهند رفت از این رو سرمایه گذاری در این دو بازار به صلاح نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها